Корзина
117 отзывов
Магазин автозапчастей

Volkswagen Amarok V6 — мрія фермера-гонщика 

Volkswagen Amarok V6 — мрія фермера-гонщика 

Попри аграрний характер нашої країни, пікапи в Україні - не найпопулярніші автомобілі. Тим паче версія Volkswagen Amarok з двигуном V6. Здається, я зрозумів, чому так відбувається.

Костянтин Ценцура

Журналіст НВ Техно

Volkswagen Amarok V6 — мрія фермера-гонщика 

Фото: НВ

Попри аграрний характер нашої країни, пікапи в Україні - не найпопулярніші автомобілі. Тим паче версія Volkswagen Amarok з двигуном V6. Здається, я зрозумів, чому так відбувається.

В дитинстві мій хресний-фермер часто катав мене на Ниві уздовж степових лісосмуг вночі. Веселощі починалося тоді, коли на світло ліхтарів попереду машини вискакував заєць-русак, і розганявся до швидкості 60 км/год по освітленій нами грунтовій дорозі.

Старий радянський «позашляховик» — не найкомфортніше авто для гонок з зайцями: Ниву раз-по-раз козлить на вибоїнах та баюрах, в салоні все деренчить (та й виглядає) як у гужовому возі, а кричущий в динаміках Pioneer Ден Маккаферті взагалі не попадає у тональність фірмового виття роздавальної коробки.

Зате з того часу я запам’ятав, що в машині у людини, яка обробляє землю і періодично змушений їздити сирими полями, має бути дві речі: знижувальна передача і блокування міжосьового диференціала. Ну і лопата з лебідкою.

Так ось: недавно на тест-драйві у НВ побувало сучасне європейське авто для фермерів — Volkswagen Amarok. Минулого літа ми вже тестували цю модель, і детальний її огляд ви можете почитати за цим посиланням.

На цей раз у моєму розпорядженні опинився Amarok не з «якимось» дволітровим дизелем, а з турбованим V6, об'ємом 3,0 літра. Судячи з вартості та характеристик — це принципово інший автомобіль.

Заможний фермер

Фото: НВ

Amarok з двигуном V6 — це, безумовно, найпотужніший і найшвидший пікап у своєму класі, тим паче на українському ринку. Однак, у цієї машини є кілька нюансів, які роблять її злегка нелогічною. Спробую пояснити.

По-перше, Amarok, особливо в останньому рестайлінгу, не схожий на автомобіль, який створений для експлуатації у жорстких умовах. Передня частина машини інтуїтивно нагадує лінійку кросоверів концерну VAG, якщо тільки не враховувати вовчі трапецієподібні фари зі світлодіодами.

Чому «вовчі»? Тому що Amarok на мові ескімосів означає «дух гігантського вовка». Ні, я не маркетолог Volkswagen, я псевдоінтелектуал із закладкою Вікіпедії у браузері.

Продовжимо. Тільки оглянувши авто по колу можна переконатися в його бажанні здаватися справжнім роботягою: вантажний кузов пікапа, з-під якого видніються трьохлистові ресори, та випираючий хромований бампер з величезними стоп-сигналами, які, схоже, вкрали у мікроавтобуса LT35.

Фото: НВ

Втім, саме у цій машині немає сенсу багато говорити про її зовнішність, адже головна особливість нашого тестового Amarok — трилітровий турбодизель V6, який видає 224 к. с. потужності і 550 Нм крутного моменту.

Причому, максимальний момент доступний вже з 1400 оборотів двигуна на хвилину, так що тягне цей вовчик з самих низів тахометра. Для авто вагою у три тонни це, з одного боку, і не сильно вражаючі характеристики, але, повірте, такий двигун явно додає машині запалу і дозволяє вам відчувати себе господарем ранчо навіть у міському потоці.

Якщо з місця натиснути педаль газу у підлогу — масивний пікап з високою посадкою на мить підкине ваше нутро до горла, як на атракціоні в луна-парку, і це доволі весело.

Хвилинка корисного занудства: 8-швидкісний гідротрансформатор ZF тут насправді 7-швидкісний, і перша передача потрібна для імітації «понижайки», а у звичайних умовах авто рушає з другої швидкості. З таким-то моментом двигун можна душити хоч і з третьої.

АКПП, звичайно, не найспритніша, але при необхідності вона доволі швидко «кікдаунить», що дозволяє цьому свиноподібному вовку обганяти усі липові позашляховики в потоці. Принаймні, на швидкостях до 110−120 км/год.

Максимальні за паспортом 193 км/год трилітровий Amarok з турбонаддувом досягає без особливих проблем, і навіть проти сильного вітру. Правда, якщо періодично укладати стрілку спідометра і випробувати можливості потужного двигуна — чекайте витрату палива в районі 15−18 літрів.

У найбільш економному режимі їзди можна досягти позначки у 7−8 літрів дизеля на 100 км пробігу, та й то, якщо довго їхати по шосе без зупинок.

Якщо ви раптом вирішите з'їхати з асфальту, — як і його дволітровий брат-близнюк, цей Amarok може похвалитися тільки системою допомоги при спусканні з гори, блокуванням заднього диференціала і режимом «Off-road», який при необхідності відмикає антипробуксовочну систему ASR і керує системою гальмування ABS.

Ряду знижувальних передач, функції вибору режиму бездоріжжя і блокування міжосьового диференціала тут немає, так що хизуватися перед іржавими Нивами і перевіряти свою майстерність дозування подачі потужності на колеса ризикнуть далеко не всі водії.

Я теж не став тестувати міцність бамперів, кути з'їзду і заявлений кліренс у 192 мм на дилерській машині, але можу сказати, що в неглибокій болотистій колії під Києвом Amarok відчуває себе більш ніж впевнено, і впертий V6 приємно тягне як уздовж, так і впоперек борозни.

Фото: НВ

Ще більш приємно те, що як для машини висотою 1,84 метра, аеродинамічними характеристиками цеглини і встановленими ззаду балкою/ресорами, Amarok відмінно керується, і навіть на високих швидкостях вам не доведеться відчувати серйозні крени у поворотах або боятися зробити зайвий рух кермом.

Можливо тому в такому автомобілі приємно їздити далеко і довго, що взагалі не характерно для його класу. На крейсерських 110 км/год у салоні набагато тихіше, ніж очікується від пікапа, який, нагадаю, навіть за паспортом може взяти на борт до тонни вантажу.

Куди кусає вовчик?

Головний мінус Volkswagen Amarok V6 — його вартість. В Україні базова комплектація цього авто починається від 1,6 млн грн, а це, за нинішнім курсом, — $59 тис.

Ви глибоко помиляєтеся, якщо думаєте, що віддавши за пікап майже $60 тис. отримаєте суперсучасне авто в кращих традиціях інновацій від Volkswagen. Мабуть, ця машина дійсно призначена для тих, у кого є кілька сотень гектарів орендованої землі, ангар пшениці і улюблені калоші.

Замість кнопки старт/стоп тут класичний замок запалювання під ключ, замість електронного стоянкового гальма — м’ясиста рукоятка «ручника», замість навороченої мультимедійки — непримітний 6,33-дюймовий дисплей з товстими кнопками і крутилками клімат-контролю, від яких точно будуть у захваті противники всього сенсорного.

Фото: НВ

Та й навіщо тут щось сенсорне, якщо воно все одно не буде реагувати на мокрі пальці господаря автомобіля, який щойно витягнув зі свого ставка кілограмового товстолобика.

Чи потрібно згадувати вартість конкурентів Ford RangerNissan NavaraMitsubishi L200 і Toyota Hilux? Або говорити, що за значно менші гроші у того ж Volkswagen доступні різні моделі кросоверів, і навіть преміального Touareg, з безключовим доступом, бездротовою зарядкою для смартфона, цифровою панеллю приладів, масажем сидінь і т. і.

Безумовно, Amarok — це машина з принципово іншим призначенням, і спартанські гумові килимки з твердим пластиком в салоні, як і громіздкі двері з тракторними ручками, тут виконують своє завдання.

Зрозумійте правильно: Volkswagen Amarok V6 — відмінне авто, але на тлі японських і американських аналогів, що не прикидаються роботягами, а є такими насправді, він виглядає невиправдано солідно і набагато більш авторитетно, за що і просить свої гроші.

Умовні аграрії на пікапах від Ford, Nissan, Toyota і Mitsubishi відразу після ранкового доїння будуть виїжджати на ріллю і закидати брудом арки своїх авто, в кузові яких завжди лежить кілька мішків соняшнику і пару гнилих цибулин.

Трилітровий Amarok, у свою чергу, — такий собі глава нашого колгоспу, який ближче до опівдня, під басовий рик своїх шести циліндрів, неспішно під'їжджає по сухій грунтовці подивитися, як працюють його селяни. А потім їде додому відсипатися, щоб вночі зайнятися улюбленою справою — ганятися за зайцями в степу.

Ну а яке ще може бути призначення у справжнього вовка? Не чіпляти ж йому ярмо на шию, врешті-решт.

Висновок

Фото: НВ

В умовах українського «шосейного бездоріжжя», Amarok V6 — ідеальний варіант для тих, хто хоче вранці виглядати крутіше за усіх на виставці комбайнів і сівалок у Кропивницькому, а вже до вечора колесити нічними клубам Миколаєва з повним кузовом шампанського і студенток аграрної академії.

Якщо ж ми говоримо про розміри і комплекси, — вже у Дніпрі та Одесі такого вовчика задавлять пригнані з США вовкодави Toyota Tundra, Chevrolet Silverado, Dodge RAM 2500 і Ford F-150 Raptor.

До речі, про Ford: враховуючи низькі цифри продажів Amarok у порівнянні з конкурентами, у Volkswagen вирішили скористатися своїм співробітництвом з американською компанією, та заявили, що наступне покоління Amarok отримає «багато спільного» зі згаданим вище Ford Ranger. Два нових пікапа повинні з’явитися у 2022 році.

Ось так, після 10 років виробництва Amarok, у Volkswagen вирішили знову скористатися платформою іншої компанії, як це було з моделлю Taro на основі п’ятого покоління Hilux.

Чи означає це, що європейці не вміють робити пікапи? Напевно, ні. Особливо згадуючи новий французький Peugeot Landtrack, який орієнтований на країни Африки та Південної Америки.

Чи означає це, що Amarok наступного покоління «приземлиться» до рівня своїх азіатських/американських конкурентів і побореться за більшу кількість покупців? Дуже хочеться у це вірити.

Особливо в нинішніх умовах. Тому що, як казав Вілл Сміт, у нашому постапокаліптичному світі без хорошого пікапа дівчина на вас не клюне. А товстолобик тим паче.

Другие новости