Mazda може повернути в серію роторний мотор вже в найближчі роки
Ось тільки пройде це відродження зовсім не за тим сценарієм, на який розраховували фанати.
Фірма опублікувала значний прес-реліз, який присвячений окремим аспектам історії застосування двигуна Ванкеля. Починається він фрази «задоволення від водіння, полегшений дизайн і роторний мотор – три елемента, що визначають ДНК Mazda».
І в описі одного з щодо недавніх прототипів – електричної версії невеликого хетча Mazda 2 – фірма сховала грунтовний натяк на можливість повернення культового мотора на серійну модель.
На Mazda 2 EV роторний моторчик об'ємом 0,3 л використовувався в якості так званого «рейндж-екстендера» – генератора електрики, який збільшував запас ходу електромобіля. Схожа схема застосована, скажімо, на одній з модифікацій BMW i3. І за тим же принципом Mazda може побудувати нову силову установку для представленого в минулому році электрокроссовера MX-30.
Продажі електромобіля повинні стартувати вже нинішнім літом, і в Mazda планують оснащувати його досить скромною силовою установкою. Віддача мотора складе 145 к. с., а запас ходу – всього 200 км, так як продавати його будуть в першу чергу мешканцям японських мегаполісів.
Однак у разі поставок MX-30 на експорт невеликий запас ходу може стати відвертим недоліком моделі, тому в Mazda і заявили про те, що обмірковують можливість забезпечити кросовер бортовим генератором на базі роторного двигуна. Це рішення, як очікується, подвоїть дистанцію, яку кросовер здатний проїхати без підзарядки.
Між тим, найвідомішим на сьогодні роторним спорткаром Mazda залишається купе RX-7, яке фірма випускала з 1978 по 2002 роки. Компанії за цей час вдалося продати понад 800 тисяч машин. |