На електромобілі Volkswagen скоро переведуть цілий грецький острів
На електромобілі Volkswagen скоро переведуть цілий грецький острів
Державно-приватне партнерство на Астипалее: уряд Греції і німецький автоконцерн будуть впроваджувати електромобільності, "зелену" енергетику і екологічний туризм.
Так уявляє собі швидке майбутнє грецького острова Астипалея художник концерну Volkswagen
Уявіть собі: ви приїжджаєте у відпустку на невеликий грецький острів. В аеропорту до ваших послуг каршерінг, ви берете електромобіль і їдете в готель. Більше машина вам, можливо, і не знадобитися, адже відстані в основному короткі, і доїхати до ресторанів і магазинів або оглянути околиці можна з допомогою взятих напрокат електросамокатів і електровелосипедів. До того ж деякі маршрути обслуговують електричні автобуси.
І ось ви відпочиваєте, насолоджуючись сонцем, морем і абсолютно чистим повітрям, тому що на острові більше немає ні одного автомобіля з двигунами внутрішнього згоряння і смердючими вихлопами, як немає і дизельних електростанцій, адже всю електроенергію виробляють вітряки і сонячні батареї...
Астипалея стане першим "розумним зеленим островом"
Те, що на перший погляд нагадує пасторальну утопію, насправді є конкретним пілотним проектом уряду Греції, який у найближчі шість років буде здійснюватися на засадах державно-приватного партнерства. Вже вибраний як сам острів - це Астипалея, так і технологічний партнер - німецький автобудівник Volkswagen. 4 листопада обидві сторони підписали меморандум про наміри.
На Астипалее - горбистий рельєф і гарні церкви
"Цей амбіційний проект став результатом тісного партнерства між грецькою державою і концерном Volkswagen, який як лідер світової автомобільної промисловості задався метою до 2050 року зробити кліматично нейтральними як всю свою автомобільну продукцію, так і саме підприємство", - заявив з нагоди підписання документа прем'єр-міністр Греції Кіріакос Мицотакис.
Це перший у країні проект "розумного зеленого острова" (Smart Green Island), зазначив, у свою чергу, заступник міністра закордонних справ Греції Константінос Франгояннис і пояснив, що саме слід під цим розуміти: "Електрична мобільність і великий план заходів, спрямованих на "зелене" і сталий розвиток, істотно поліпшать повсякденне життя жителів острова. Створивши абсолютно нову систему громадського транспорту, ми претворим перспективні ідеї в життя".
За словами глави Volkswagen Херберта Діса (Herbert Diess), цей проект поки не має аналогів у світі. Вже через два-три роки, підкреслив він під час відеоконференції для преси, "ми побачимо, як міг би виглядати інший світ років через 20 або 30".
Субсидії з Афін для "народного електромобіля" ID.3
Під пілотний проект спеціально вибрали досить компактну територію. Астипалея знаходиться в південній частині Егейського моря на захід від острова Кос і налічує 18 км в довжину і близько 13 км в ширину, всього близько 100 квадратних кілометрів. Тут проживають близько 1300 осіб, які займаються сільським господарством і щорічно приймають близько 75 тисяч туристів.
Дрезден, липень 2020. Volkswagen представляє електромобілі ID.4 і ID.3
А ще на острові близько 1500 автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння. В рамках проекту планується замінити приблизно на 1000 електромобілів, які поставить Volkswagen. Мова, по всій видимості, йде головним чином про компактної моделі ID.3, яка надійшла в продаж у вересні цього року і покликана, за задумом керівництва концерну, стати "народним електромобілем" на світовому ринку, а також про позашляховику ID.4.
Цілком можливо, що Volkswagen буде продавати остров'янам свої автомобілі за пільговими цінами. Херберт Дис повідомив, що на першому етапі концерн вкладе в проект 3 млн євро, в середньостроковій перспективі інвестиції зростуть до 10 млн євро - сума для найбільшого автобудівника світу не дуже значна. Частина коштів піде на створення по всьому острову зарядної інфраструктури.
Одночасно грецький уряд має намір надавати покупцям електромобілів субсидії в розмірі до 12 тисяч євро. Інвестиції держави в кінцевому рахунку теж складуть 10 млн євро. Афіни займуться також форсованим розвитком відновлюваної енергетики на острові.
Ринок збуту і маркетинг для електросамокатів і електроскутерів SEAT
Однак електромобілі будуть продаватися тільки місцевим жителям, на них перейде і місцевий автопрокат, який переорієнтується, щонайменше частково, на роботу за принципом каршеринга. Заодно буде налагоджений прокат електросамокатів і електроскутерів, які випускає SEAT - іспанська дочірня фірма концерну Volkswagen.
Скоро подібними электросамокатами зможуть користуватися жителі і гості острова Астипалея
Крім того, на електричну тягу переведуть місцевий службовий автотранспорт, наприклад, поліцейські машини і карети швидкої допомоги, а також комерційні автомобілі. Ще одне завдання проекту - не просто електрифікувати громадський транспорт, але і підвищити його привабливість для місцевих жителів і туристів. Зараз тільки два автобуси обслуговують лише невелику частину острова.
Так що і для Volkswagen, і для уряду Греції Астипалея стане місцем тестування сучасних концепцій электромобильности. Одночасно проект буде служити маркетинговим цілям. Німецький концерн зможе прорекламувати широкий спектр своїх електричних транспортних засобів, а грецьке держава продемонструє відданість екологічного туризму.
Концерн под названием "народный автомобиль" начал продажи своего главного электромобиля для массового рынка. Он призван повторить легендарный успех VW Golf. По длине и ширине ID.3 соответствует этой модели, но несколько выше. Цена в базовой комплектации: почти 30 000 евро. Минус 9 000 евро скидка до конца 2021 года. Батареи трех размеров, самая мощная должна обеспечить пробег до 550 км.
Автор Андрей Гурков
Темы Альтернативная энергетика, Отказ от АЭС, Volkswagen AG, Вольфсбург
Ключові слова електромобілі, Volkswagen, грецький острів, Астипалея, зелена енергетика, екологічний туризм, Volkswagen ID.3, уряд Греції
Постійне посилання https://p.dw.com/p/3ksFE