Продавець auto-detali розвиває свій бізнес на Prom.ua 6 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
1949 відгуків
promo_banner
Магазин автозапчастей

Платні дороги: навіщо вони потрібні, коли з'являться в Україні і скільки доведеться платити за проїзд

Платні дороги: навіщо вони потрібні, коли з'являться в Україні і скільки доведеться платити за проїзд


Нарікання на владу і дороги — обов'язкова складова ДНК українців. Але якщо влада вдається періодично міняти, то з дорогами ситуація гірша. І на відміну від більшості європейських країн, українці не звикли платити за проїзд, адже жодної платної дороги в країні поки немає.

Навіщо потрібні платні дороги

Будівництво доріг — задоволення не з дешевих: один кілометр коштує від 11 до 170 мільйонів гривень.
І хоча нинішнє керівництво держави розгорнув масштабне будівництво, на створення якісних доріг по всій країні грошей в бюджеті не вистачить. Тут і виникає потреба в платних дорогах. Будувати їх можна або за рахунок приватного інвестора, або навіть на державні гроші, в надії потім «відбити» вартість проекту.
Розмови про те, що в Україні з'являться платні дороги, тривають уже не один десяток років, але поки їх немає. У 2018 році Рада прийняла закон, який дозволив будувати платні автодороги на умовах концесії: приватний інвестор будує дорогу за свій рахунок, потім одержує її в управління на термін до 50 років і плату за проїзд збирає для себе, повертаючи вкладені гроші.
Хто б не будував платну дорогу (держава чи приватна компанія), вони будуть мотивовані робити її якісної, інакше водії просто не будуть нею користуватися.
«Платні дороги дорожче при будівництві, але дешевше в обслуговуванні. Наприклад, дороги, які будувалися в Україні до 2012 року, розраховані на 20-25 тонн, а на платних це 40 тонн», — говорить екс-міністр інфраструктури Володимир Омелян.
 
Ще одна перевага платних доріг — машини зможуть долати певний ділянку швидше. Зокрема, такі дороги не повинні проходити через великі населені пункти, і зменшувати швидкість не потрібно.
Омелян наводить приклад: замість 4-8 годин шляху по гірських дорогах можна їхати вдвічі менше за платною, для якої збудували естакади і тунелі. Це також може зацікавити різні логістичні компанії.
Ще одна перевага таких проектів — розвантаження доріг. Справа в тому, що платна дорога не може бути єдиною можливістю потрапити з пункту А в пункт Б За законом, обов'язково має бути безкоштовна альтернатива.
«Візьмемо завантажений ділянку Київ — Біла Церква. Будівництво платної дороги може розвантажити трасу. Більш того, можна заборонити користуватися безкоштовною дорогою комерційним автомобілям», — пояснює екс-міністр.
І найочевидніша вигода: коли вся або частина плати за проїзд йде в бюджет, це дозволяє не тільки обслуговувати цю платну дорогу, але і покращувати інфраструктуру в цілому.

Які дороги можуть стати платними?

В Україні при президентові Зеленском будівництво доріг стало мало не національною ідеєю. І ось під шум замішування бетону і укладання асфальту влади анонсували в цій галузі державно-приватне партнерство. Але чи то профільні чиновники «плуталися в свідченнях», то їх неправильно зрозуміли — до цих пір не ясно, чи будуть дороги, побудовані в такому партнерстві, платними.
У жовтні 2020 року Мінінфраструктури повідомило про першій програмі державно-приватного партнерства в дорожній галузі. Тоді ж і назвали 6 пілотних проектів:

• Харків — Дніпро — Запоріжжя (M-29, M-04, M-18);
• Бориспіль — Полтава (М-03);
• Херсон — Миколаїв (М-14);
• Київ-Житомир — Рівне (М-06);
• Ягодин — Ковель — Луцьк (М-07, М-19);
• Дніпро — Кривий Ріг — Миколаїв (M-04, H11).

«Всі проекти передбачають утримання дороги інвестором протягом наступних 20-25 років», — говорилося в повідомленні відомства.
А тодішній міністр інфраструктури Владислав Криклій уточнив, що "це не про платні автодороги, а про "дороги в розстрочку"". Тобто інвестору гроші частинами сплачує держава, а не він сам збирає плату за проїзд.
Вже влітку цього року в Мінінфраструктури відповіли на запит «Суспільного», що згадані вище шість доріг нібито все ж будуть платними.
Однак згодом на своєму сайті міністерство уточнило, що мова все-таки йде про оплату послуг інвестора з бюджету, а за проїзд по дорогах «Великого будівництва» платити не доведеться.
У той же час відомство повідомило, що є два «потенційних» проекту саме платних доріг:

• Стрий — Мукачево;
• Краківець — Броди — Рівне.

Скільки буде коштувати проїзд

Хоча платних доріг або навіть готових проектів їх будівництва в Україні немає, уряд вже підготувався. У грудні він затвердив максимальні тарифи на проїзд дорогами, побудованими на умовах концесії:

• мотоцикли, легкові автомобілі, мікроавтобуси (до 10 місць), вантажівки до 3,5 тонни — 0,023 євро за кілометр;
• вантажівки і автопоїзда до 12 тонн, автобуси на 10-29 місць і з масою не більш як 12 тонн — 0,045 євро;
• вантажні автомобілі та автопоїзди більше 12 тонн, автобуси з більш ніж 29 місцями, і масою понад 12 тонн — 0,133 євро.

За нинішнім курсом це від 75 копійок до 4,2 гривні за кілометр. Наприклад, за проїзд 100 кілометрів великий вантажівка заплатить 420 гривень, а власник легковика — 75 грн. Але це максимальний дозволений тариф, він може бути і менше.
 

Джерело: https://hromadske.ua/

Інші новини

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner