Продавець auto-detali розвиває свій бізнес на Prom.ua 6 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
2836 відгуків
promo_banner
Магазин автозапчастей

Чи варто чекати платні дороги в Україні найближчі пару років?

Чи варто чекати платні дороги в Україні найближчі пару років?

Що заважає будувати платні дороги

Одна з перешкод — все та ж висока ціна. А приватному інвестору треба якось компенсувати дороге будівництво.
«Щоб дорога була рентабельною, необхідний трафік від 15 тисяч автомобілів на добу. Також повинні бути механізми компенсації, якщо трафіку немає, адже люди звикають платити не відразу», — говорить екс-міністр інфраструктури Володимир Омелян.
Мова йде про те, що у випадку відсутності достатньої трафіку держава компенсує інвестору недоотримані кошти.
Сам Омелян вважає, що зараз далеко не всі українці готові платити за проїзд платними дорогами, та й взагалі міняти свої «дорожні» звички.



«Поки люди не готові, вони думають, що приватний інвестор прийде і заплатить, а ми будемо користуватися. Зараз, наприклад, є автоматичне зважування на дорогах, за порушення передбачені великі штрафи. Однак вантажівки не припинили брати вагу понад норму, а просто з'їжджають з траси і уникають таких контрольних пунктів», — зазначає екс-міністр.
У той же час він упевнений, що з часом люди звикнуть і почнуть платити. В якості прикладу, згадує історію з поїздами Hyundai: «Думали, що ними ніхто не буде їздити, але з часом вони стали популярними».

Нарешті треба розуміти, що компенсуються такі інвестиції за 15-30 років. А вкладатися на такий тривалий термін інвестори просто не хочуть, адже бізнес-клімат в Україні, м'яко кажучи, не найкращий.
"Треба здешевити ремонт, зробити галузь прозорою, зокрема, прибрати "відкати" в 20-30%, і вже після цього можна говорити про якісь автобанах", — підсумував Омелян.

Обіцянки і «особливості» тендерів

Після прийняття в 2018 році закону про концесії тодішній голова «Укравтодору» Славомір Новак анонсував будівництво першої платної дороги.
«Я повністю довіряю Новаку, він побудував не одну платну дорогу в Польщі. Я сподіваюся, що в наступному році ми зможемо почати», — сказав в грудні 2018-го тоді ще міністр інфраструктури Володимир Омелян.
Але будівництво так і не почалося, Славоміра Новака зараз підозрюють у корупції відразу і в Польщі, і в Україні, а сам Омелян вже давно не міністр. Тому естафетну паличку перехопила Зе-команда.
Над проектами платних доріг вже працюють, заявив вже нинішній міністр інфраструктури Олександр Кубраков. Раніше він очолював саме «Укравтодор» і в 2019 році обіцяв платні дороги «через три-чотири роки».


Вот что думает об это журналист «Наших денег» Юрий Николов, который детально изучает ход президентской программы «Большое строительство» и не пропустил ни одного тендера «Укравтодора». Стиль работы ведомства точно не привлекает инвесторов, уверен он.
«Остались в основном только компании, лояльные руководству “Укравтодора”», — считает журналист.
«Разрабатывать проекты платных дорог сейчас взялись два главных подрядчика «Большого строительства» — турецкая «Онур Конструкцион Интернешнл» и «Автомагистраль-Юг», которые входят в Национальную ассоциацию дорожников Украины (НАДУ). Цікаво, що саме фірмам з неї «щастить» вигравати більшість підрядів «Великого будівництва». В цьому році перші чотири місця по сумі тендерної засобів займають саме компанії, що входять в НАДУ.
Учитывая менее крупных партнеров, ассоциация целом получила долю более чем в 63%. По мнению Николова, в таких условиях почти отсутствует конкуренция, позволяющая «Укравтодору» завышать суммы тендеров (до 30%) и разыгрывать подряды между «своими».  А «ненужные» компании «Укравтодор» обычно отсеивает то по формальным требованиям, которым не все фирмы соответствуют, то разными хитростями
»,- отмечает журналист.

«Например, удалось тебе выиграть тендер, но “Укравтодор” решает, что вот именно на эту дорогу денег нет, переносим на следующий год. Ты потратил деньги, а заработаешь теперь неизвестно когда, ведь можно из года в год переносить», — рассказывает он.

Еще одна хитрость, по словам Николова — найти повод не подписать документы в требуемый срок. Например, под предлогом, что пропал свет или компьютер завис, после чего тендер можно объявить заново из-за пропущенного дедлайна.
«Это история о правилах “Укравтодора”, об инвестиционном климате в Украине, почему нормальные компании не хотят принимать в этом участие. А другие соглашаются с этими условиями. И в этом разница, которую затем легко конвертировать хоть в конверты, хоть в “конверты” в кавычках», — заключает Юрий Николов.

Владимир Омелян также отмечает, что для привлечения инвесторов нужно сначала побороть такие правила игры. Он признает, что и во время своей работы в правительстве убедить кого-то зайти в Украине ему не удалось.
«У нас были переговоры с различными иностранными партнерами, но выводы были неутешительны — дальше меморандумов о намерении дело не доходило», — вспоминает экс-министр.

Источник: https://hromadske.ua

Исходя из всего этого, каждый сам может сделать вывод стоит ли украинцам ждать платных дорог в ближайшие годы.
 

Інші новини

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner