Ходова частина
Терміном "ходова частина" позначають сукупність вузлів і агрегатів, за допомогою яких транспортний засіб переміщується. Особливі вимоги пред'являються до якості їзди, високим рівнем комфортабельності. Складові вузли ходової пов'язують кузова з його колесами, вони повинні адекватно сприймати і передавати діють на машину зусилля, гасити виникаючі коливання.
Пасажир, що знаходився в салоні, відчуває два типи коливань: швидкі (з амплітудами малих значень); повільні (з великою амплітудою). Захистом від коливань першого типу є м'яка оббивка сидінь, оснащені гумовою прокладкою опори коробки передач, силового агрегату. Повільні ж коливання гасяться шинами, пружними елементами підвіски. Що потрібно знати про пристрої ходової частини? Складовими її компонентами є: рама; підвіска; осьові мости; колеса. Рама є кістяком для установки кузовної частини транспортного засобу, його кабіни, силового агрегату, коробки перемикання передач.
У значної частини машин сучасного типу раму замінює кузов і виступає в якості жорстко пов'язаної, міцною несучої системи. Підвіска необхідна для забезпечення пружної зв'язки несучого кузова (замінює собою раму) з осьовими мостами. Головне призначення підвіски пом'якшення навантажень динамічного типу, передача зусиль, впливають на замінює раму кузов, колеса. В результаті коливання набувають бажаний характер, внаслідок чого машина отримує плавність ходу, забезпечується її стійкість під час переміщення.
Визначальними факторами плавності ходу транспортного засобу є його коливання, які можуть бути:
- вертикальні;
- поздовжніми;
- кутовими;
- поперечно-кутовими.
Опис роботи підвіски
З метою подовження експлуатаційного ресурсу авто його колеса не зв'язуються з кузовом жорстко. Тобто кузов отримує можливість переміщення під час руху щодо коліс. Закріплені за допомогою шарнірів важелі, потужні пружини важелі мають певний запас міцності. Підвіска підрозділяється на залежну і незалежну. У випадку з залежною підвіскою колеса транспортного засобу (задні) пов'язані між собою за допомогою жорсткої балки.
Якщо в процесі їзди на перешкоду наїхало одне колесо, то друге повторює кут, на який відхилилося перше. Відмітними характеристиками незалежної підвіски є те, що колеса машини (передні) не пов'язані жорстко. Якщо стався наїзд на перешкоду одного колеса, то воно не повторює кут відхилення першого. За зм'якшення ударів, які передаються рамі (несучого кузова) від дорожнього полотна, відповідає ресор пружний елемент підвіски.
Міст є окремим агрегатом (комплексом кутів транспортного засобу), що з'єднує розташовані на одній осі колеса. Основне його призначення служити опорою для кістяка. Кріплення моста до несучого кузова машини здійснюється за допомогою підвіски. З урахуванням конструктивних особливостей транспортного засобу, воно оснащується двома мостами, або одним. У свою чергу, передній міст диференціюється на керований і ведучий.
- ТОП виробників деталей гальмівної системиОдной из важнейших деталей дисковой системы торможения является сам диск. Это устройство, которое испытывает постоянное трение, но при этом должно сохранять свою форму. Изготавливаются диски из прочного и надежного металла, чтобы колодки не стирали рабочую поверхность (или делали это минимально). Важно убедиться в том, что вы покупаете качественный диск, иначе уже через полгода эксплуатации автомобиль начнет демонстрировать неприятности в эксплуатации.Повна версія статті