Продавець auto-detali розвиває свій бізнес на Prom.ua 6 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
1959 відгуків
promo_banner
Магазин автозапчастей

Про ремонт турбін

Про ремонт турбін

Багато сучасні автомобілі, як з бензиновими двигунами, так і з дизельними, оснащені таким механізмом як турбокомпресор.
Турбіна – це складна система, і як у будь-якої системи можливі несправності. Найчастіше поломки деталей турбокомпресора підлягають ремонту, що істотно заощаджує кошти господаря авто.

Турбіна або турбокомпресор?

Турбокомпресор — це пристрій, що використовує відпрацьовані гази (вихлопні) для збільшення тиску всередині впускний камери. Турбіна – це одна з деталей турбокомпресора. Проте «в народі» термін турбокомпресор якось не прижився, частіше використовується поняття турбіна. І в цій статті ми будемо використовувати обидва варіанти на рівних правах для спрощення розуміння суті питання.

З чого складається і як працює турбокомпресор

На перший погляд пристрій турбокомпресора не дуже складне – корпус, де на одному загальному валу розміщені турбіну і компресор, регулятор оборотів (актуатор) і охолоджувач (інтеркулер). Актуатор і охолоджувач є не у всіх моделей турбокомпресорів. Проте видима простота пристрою оманлива. Вся справа в тому, що умови роботи турбіни дуже жорсткі, що ставить дуже великі вимоги як до матеріалів, які використовуються для виготовлення деталей турбокомпресора, так і до якості збірки і регулювання.

Так як же працює турбіна? Випускні (відпрацьовані) гази з камери згоряння двигуна йдуть в колектор. На виході колектора стоїть так звана «равлик», в якій розміщено колесо турбіни з лопатями (лопатками). Вихлопні гази через лопатки обертають турбіну, яка через вал передає оберти на компресор. Компресор стискає повітря і під тиском подає його в камери згоряння. У двигун надходить більша кількість паливо-повітряної суміші, що дозволяє збільшити потужність двигуна (у середньому на 30-40 %). Між колектором і турбіною ставиться актуатор. По своїй суті це клапан, який в певний момент при необхідності випускає частину відпрацьованих газів повз турбіни (для зниження кількості обертів турбіни). Інтеркулером – це радіатор, який охолоджує повітря, що подається компресором в цылиндры.

Пошкодження турбокомпресора

Невірно буде проводити будь-який ремонт без професійного обстеження, завдяки якому можна точно виявити несправності турбіни і як можна швидше перейти до їх ремонту. Однак перед тим, як звалювати провину на турбокомпресор, слід взяти до уваги той факт, що часто причиною «несправностей» турбокомпресорів служать проблеми, ніяк не пов'язані з турбокомпресором! Важливо знайти причини несправності перед тим, як встановлювати новий або відремонтований турбокомпресор.

Чотири основні причини поломки турбокомпресора

1. Забруднення масла. Забруднення дрібними твердими частинками. Такого забруднення можна й не помітити в маслі візуально. Але воно є причиною зносу робочої поверхні і округлення зовнішніх країв підшипника. Часто може зменшитися зовнішній діаметр кінцевого підшипника компресора. Забруднення великими твердими частинками. Великі тверді частинки в олії можуть завдати такі пошкодження, як глибокі подряпини. Можливо продряпування і отвори підшипника, зазвичай у меншій мірі. Вал і центральний корпус пошкоджуються менше, так як вони виготовлені з більш твердих матеріалів. Причиною дрібних подряпин є забруднення олії великими твердими частинками.

2. Недолік мастила. Хімічне забруднення. Хімічне забруднення є причиною інтенсивного зносу підшипника/вала і дуже високої температури. Візуальні ознаки дуже схожі на ознаки нестачі мастила. Найбільш поширеною причиною є розбавлення масла паливом, що погіршує мастильну здатність масла. Відсутність мастила. За схожим причин наносяться схожі пошкодження, але більш тяжкі. Ушкодження проявляються дуже швидко! Недолік мастила. У разі подачі в турбокомпресор зменшеного кількості олії (наприклад, матеріал прокладки частково блокує потік і фланець підведення масла). Характерною ознакою є зміна кольору/знебарвлення шийок вала.

3. Черезвычайные параметри роботи. Перевищення швидкості/перевантаження. Типовим ушкодженням є занадто висока температура біля шийок вала, наприклад, масло горить і «коксируется» до валу (масло розщеплюється на газоподібну складову і тверду, яка залишається на валу). Часто задня поверхня робочого колеса турбіни буває злегка увігнутої, що зазвичай супроводжується ефектом так званої «апельсинової кірки» на задній поверхні робочого колеса компресора, і це є очевидними ознаками перевищення швидкості і перевантаження.

4. Пошкодження через сторонніх тел. Тверде чужорідне тіло – компресор. Таке пошкодження обумовлено попаданням в компресор чужорідного тіла. Чужорідне тіло може потрапити у вхідний отвір компресора і нанести ушкодження вище зображеного типу. Сіль і пісок є причиною потужної ерозії і корозії, з-за чого з часом псуються лопатки робочого колеса. М'яке чужорідне тіло. М'які сторонні тіла. Наприклад, частинки ганчірок або навіть паперових серветок, використовуваних в майстерні, можуть стати причиною вищезазначених пошкоджень. Зазвичай лопатки робочого колеса вигинаються в зворотний бік, а в крайніх випадках секції лопаток можуть відірватися з-за втоми металу. Тверде чужорідне тіло – турбіна. В турбіну потрапили тверді сторонні тіла пошкоджують лопатки индюсера. Навіть дрібні об'єкти, такі як іржа (з колектора) можуть стати причиною значних пошкоджень компонентів, які працюють з такою швидкістю.

Рекомендації щодо правильної експлуатації турбіни

После всего вышеизложенного закономерно возникает вопрос – а что делать для того, чтобы продлить срок службы турбокомпрессора? Насколько это сложно?
На самом деле при всей сложности устройства турбина требует к себе не так много внимания. Мы рекомендуем следующее:
•    После запуска мотора дайте ему какое-то время (от 2 до 5 минут в зависимости от температуры воздуха) поработать на холостых оборотах для прогрева масла
• Після поїздки, особливо якщо вона була з вітерцем або навантаженням, не глушити мотор відразу після зупинки. Дайте час, щоб при роботі на холостому ходу зменшилася швидкість обертання лопатей турбіни.
• Регулярно стежте за рівнем масла і працездатністю фільтрів, вчасно проводьте заміну масла і фільтрів. І так, масло і фільтра повинні бути високої якості.
• Раз в сезон бажано провести діагностику стану турбокомпресора.

Уважно ставитеся до стану турбіни, і вона вас не підведе.

Інші статті
  • ТОП виробників деталей гальмівної системи
    ТОП виробників деталей гальмівної системи
    Одной из важнейших деталей дисковой системы торможения является сам диск. Это устройство, которое испытывает постоянное трение, но при этом должно сохранять свою форму. Изготавливаются диски из прочного и надежного металла, чтобы колодки не стирали рабочую поверхность (или делали это минимально). Важно убедиться в том, что вы покупаете качественный диск, иначе уже через полгода эксплуатации автомобиль начнет демонстрировать неприятности в эксплуатации.
    Повна версія статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner