Продавець auto-detali розвиває свій бізнес на Prom.ua 3 роки.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Кошик
292 відгуків
Магазин автозапчастей

Ходова в авто: все те, що ви соромилися запитати

Ходова в авто: все те, що ви соромилися запитати

В будь-якому автомобілі існує ходова. Всі без винятку водії знають про це. Але далеко не всі обізнані складових частинах ходової та принципи їх роботи. Правда полягає в тому, що ходова частина автомобіля - це кілька елементів і агрегатів. Всі ці елементи потрібні для того, щоб пом'якшити нерівності дорожнього покриття, які передаються на кузов автомобіля під час їзди. І для того, щоб підвіска автомобіля правильно і довго працювала, за нею потрібно вчасно і якісно стежити і доглядати.

Ходова частина будь-якого сучасного автомобіля – це дуже важлива і складна конструкція з унікальних деталей, вузлів і механізмів, які виготовляють за допомогою спеціального обладнання і новітніх технологій. В автомобілі ходова частина найбільш схильна до зносу. Саме вона першою приймає на себе всілякі навантаження, що відрізняються великими перепадами і часом вельми значні. Від стану підвіски залежать багато: маневреність і контроль автомобіля на дорозі, його стійкість і надійність, рівень комфорту пасажирів і водія. Тому постійна увага і своєчасна діагностика ходової частини просто необхідні для підтримання автомобіля в справному стані.

Пристрій ходової частини

Ходова частина автомобіля складається з рами (кузова), балки мостів (осей), передньої і задньої підвіски коліс, коліс і шин. Рама автомобіля служить для установки кузова, кабіни, двигуна, коробки передач та інших механізмів і вузлів. Більшість сучасних легкових автомобілів і автобусів рами не має, її замінює кузов, який у цьому випадку являє собою дуже міцну і жорстку несучу систему. Підвіска автомобіля призначена для пружної зв'язки рами або несучого кузова з осями (мостами). За допомогою підвіски здійснюється передача сил, що діють на колеса, рами (кузова). У процесі цієї передачі підвіскою пом'якшуються динамічні навантаження, коливань надається бажаний характер. Як результат - забезпечується необхідна плавність ходу і стійкість автомобіля при русі.

Тривалий час на транспорті застосовувалася підвіска у вигляді листових ресор. Пізніше в якості пружного елемента застосовувалися також виті пружини, торсіони, пневматичні або гідропневматичні елементи. Для швидкого гасіння коливань в систему підвіски вводяться амортизатори (найчастіше гідравлічні важільні і телескопічні), а для зменшення крену автомобіля на поворотах — стабілізатори поперечної стійкості. На сьогоднішній день найбільш поширена незалежна підвіска коліс. Суть її в тому, що кожне колесо кріпиться до рами окремо, так що зміна положення одного колеса (наїзд на перешкоду, наприклад) не викликає переміщення іншого. У багатьох статтях по темі (та й у цій) при вживанні терміна «підвіска» часто мається на увазі «ходова частина»

Абсолютна більшість сучасних автомобілів обладнані дисковими колесами, які складаються з приєднується до встановленої на осі маточини диска і обода з камерної або безкамерної пневматичною шиною. У важких вантажних автомобілях і великих автобусах застосовуються бездискові колеса з ободом, що кріпиться безпосередньо до маточини.
До складу підвіски автомобілів входять також додаткові пружні елементи - буфери стиснення, резинометалічні шарніри.

Про профілактику і ремонт ходової

Ходова частина автомобіля – це досить складна система, в якій пошкодження або несправність однієї деталі швидше за все через невеликий відрізок часу призведе до поломки інших частин. Несправність ходової частини може стати причиною підвищеного зносу деталей автомобіля, що, в кінцевому підсумку, може вимагати дорогого ремонту автомобіля в цілому. Фахівці рекомендують проводити діагностику стану підвіски вашого автомобіля через кожні 10-15 тис. км пробігу.

Про наявність певних проблем у ходової можна самостійно дізнатися за наступним ознаками:

1. При натисканні на педаль гальма пружинить, тремтить, падає. Автомобіль може мимоволі відхилитися від заданого курсу, чути скрегіт, збільшується гальмівний шлях. Таке частіше за все буває при знос гальмівних колодок.
2. Збільшення люфту, биття, уповільнена реакція керма.
3. Стукіт в рульовій рейці на нерівній дорозі і на поворотах. Якщо стук віддає на кузов – несправні амортизатори.
4. При пошкодженні маточинних підшипників чути гул на швидкості понад 80 км/год.
5. Хрускіт в колесах при поворотах на малій швидкості може свідчити про поломку шарнірів рівних кутових швидкостей (ШРУС), або «гранат».
6. Нестійкість автомобіля при русі зі швидкістю більше 80 км/год.
7. Крен на поворотах.

Діагностика ходової автомобіля включає перевірку:

• наконечників рульових тяг;
• сайлентблоків;
• кульових опор;
• амортизаторів;
• гальмівних колодок;
• зчеплення.

Комплексна діагностика на фірмових СТО зазвичай включає в себе наступні етапи перевірки:

- загальна діагностика технічного стану переднього і заднього мостів автомобіля з детальною перевіркою - - всіх основних вузлів;
- перевірка і заміна в разі необхідності) амортизаторів, пружин, опорних чашок;
- детальна перевірка вузлів і деталей:
- завмер люфтів в кульових опорах і рульових наконечниках;
- перевірка гранати (ШРУСа);
- перевірка кермових рейок і рульового механізму;
- діагностика стану сайлентблоків;
- діагностика підшипників маточин.
- діагностика гальмівної системи автомобіля:
- вимір ступеня зносу гальмівних колодок;
- заміна при необхідності гальмівних дисків і барабанів;
- огляд і перевірка герметичності шлангів і гальмівної системи в цілому.

За результатами діагностики СТО повинна видати клієнту дефектну відомість із зазначенням деталей, які потребують ремонту та заміни.

Виходячи з практики найбільш часто доводиться міняти наступне:
• підшипники, сальники, пильники маточин;
• важелі, сайлентблоки реактивних тяг;
• кульові опори;
• пружини, пильники, опорні подушки, амортизатори;
• кермові тяги, наконечники, пильовики рейки, кардан рульового вала;
• хрестовини кардана, підвісні підшипники, подушки кріплення двигуна.

Ремонт ходової частини має свою особливість: всі парні вузли потрібно (принаймні бажано) змінювати парами, навіть якщо один з них в робочому стані. Інакше підвищене навантаження на залишений вузол може призвести до швидкого виходу його з ладу.

Інші статті