Проблеми з турбокомпресором. Що робити?
Турбокомпресор порівняно нескладна по конструкції і надійна система в автомобілі, розрахований на тривалий термін служби, якщо б не двигун, його беззмінний напарник. Коли один з них дає збій -страждає й іншою. Буває так, що помиляючись при діагностиці змінюють турбокомпресор, коли насправді винен двигун. Зовні ознаки несправності першого і другого дуже схожі і коли мотор авто у порядку, займемося усуненням несправностей його «напарника».
Несправності в турбокомпресорі найчастіше помітні, коли:
• двигун автомобіля не досягає максимальної потужності;
• вихлопна система видає чорний, синій дим;
• спостерігається значне перевищення витрати масла;
• турбокомпресор видає шум під час роботи.
Розглянемо кожну несправність більш детально.
Слабка потужність мотора, дим чорного кольору з вихлопної системи є явними ознаками недостатньої кількості повітря необхідного для двигуна, це говорить про засмічення повітряного каналу, або його втрати з випускного колектора. При наявності певного досвіду можна легко, при запущеному двигуні, визначити місце витоку по характерному свисту. Потім перевірте прохідність повітряний фільтр. Після вимикання двигуна, ущільнювач між корпусом повітряного фільтра і турбокомпресором знімається, щоб подивитися чи є засмічення, пошкодження. Коли проблему не вдалося, дивимося, чи немає тріщин на випускному колекторі, перевіряємо систему випуску на пошкодження прокладок і з'єднань. Потім багато разів прокручуємо вісь турбокомпресора, щоб упевнитися, що вона вільно ходить, немає зносу, пошкоджень ротора компресора і турбіни. Зазвичай вісь має незначний люфт, проте якщо під час обертання ротор турбокомпресора чіпляється і з'являється тертя об корпус – це ознака його зносу.
Дим синього кольору з вихлопної системи говорить про згорянні масла внаслідок його витоку, або про несправності в двигуні. Спочатку перевіряємо змінний елемент повітряного фільтра, одну з перешкод на шляху руху повітря до турбіни може повлеч за собою витік мастила, тоді за ротором виникає розрідження, яке є причиною надходження масла з корпусу осі прямо в компресор. Далі знімаємо корпус турбіни і компресора перевірити вісь на свободу обертання, на відсутність зношених роторів. Тепер перейдемо до зливного маслопроводу, він проходить від турбіни до корпусу силового агрегату. Уважно оглядаємо його, виключаємо пошкодження, звуження, пробки. Засмічення маслопроводу, або збільшення тиску масла в картері двигуна, призводить до того, що олія, проходячи турбокомпресор, не може повернутися в масляний картер у двигуна. Також варто уважно поставитися до тиску картерних газів у самому картері. В масляний картер надходить не тільки масло, тут збирається частина відпрацьованих газів, стиснутого повітря з компресора і турбіни. Вся суміш складається з частини олії, на яку припадає чотири - п'ять частин газів.
Для виявлення причини занадто великого «поїдання» масла без викидів сизого дама з вихлопної системи потрібно в першу чергу перевірити корпус повітряного фільтра разом зі змінним елементом, а так само корпус турбокомпресора і самої турбіни і параметр тиску. Візуально оцінивши люфт осі турбокомпресора, переконайтеся у відсутності слідів від тертя, зносу ротора компресора і турбіни. Якщо все в межах норми, потрібно шукати причини несправності за межами турбокомпресора.
Якщо турбокомпресор працює дуже шумно, проконтролюйте всі трубопроводи, що працюють під високим тиском – вхід, вихід, систему випуску. Оцініть жорсткість обертання осі турбіни, відсутність тертя, ушкодження ротора турбіни, компресора. Якщо причина в цьому, турбокомпресор необхідно замінити. Ретельно перевіряємо, наявність засмічень, пошкоджень в маслопроводе і трубки сапуна. Дуже часто причина шуму полягає у витоку повітря, вихід відпрацьованих газів.
Вище розглянуто основні несправності деталей турбокомпресора. Як не важко зрозуміти їх появі сприяють всього кілька факторів, виключивши які, можна значно продовжити задоволення від стабільно працюючого турбокомпресора. Оригінальні, від виробника автомобільні запчастини на найбільш затребувані автобренди можна завжди замовити або придбати на нашому сайті "Auto-Detali".
- ТОП виробників деталей гальмівної системиОдной из важнейших деталей дисковой системы торможения является сам диск. Это устройство, которое испытывает постоянное трение, но при этом должно сохранять свою форму. Изготавливаются диски из прочного и надежного металла, чтобы колодки не стирали рабочую поверхность (или делали это минимально). Важно убедиться в том, что вы покупаете качественный диск, иначе уже через полгода эксплуатации автомобиль начнет демонстрировать неприятности в эксплуатации.Повна версія статті