Продавець auto-detali розвиває свій бізнес на Prom.ua 3 роки.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Кошик
291 відгук
Магазин автозапчастей
  • auto-detali
  • Статті
  • Як не стати власником «потопельника»? 10 кроків покупця б/у авто

Як не стати власником «потопельника»? 10 кроків покупця б/у авто

Як не стати власником «потопельника»? 10 кроків покупця б/у авто

Купити б/у автомобіль недорого – цілком виправдане бажання. А якщо, на додачу, рік випуску не надто «волохатий» і пробіг невеликий, гарна пропозиція стає дуже привабливим. Тим не менш, слід в усьому проявляти обережність і не поспішати з покупкою, не переконавшись у тому, що насправді ви не витратите гроші на товар, який за наступні кілька місяців «витягне» бюджет, що дорівнює первісній вартості покупки. На цей раз мова піде про те, як розпізнати автомобіль, що побував під водою, - або, як кажуть у народі, «потопельника».

Особливо гостро це питання набуло актуальності після ураганів «Ірма» і «Харві» в США: сотні тисяч автомобілів, що постраждали від стихії, були передані страховим компаніям. Ті, в свою чергу, продавали через аукціони за низькими цінами в стані «як є». А далі підприємливі «гонщики», викуповуючи ці авто, зі стану «як є» відновлювали їх до рівня «як нова»: надаючи «утопленику» вигляд автомобіля без пошкоджень, щоб продати за максимальною ціною.

У чому небезпека купівлі авто, який побував під водою?

Питання не така вже й страшна: на автомийці машину теж поливають водою зі всіх сторін, але це не призводить до жодних негативних наслідків (крім випадків протікає з люком або залитим трамблером). Справа в тому, що сучасні автомобілі обладнані безліччю різних систем, проникнення води в які неприпустимо. До таких відносяться: електронні блоки управління і керовані ними виконавчі механізми, подушки безпеки і їх пиропатроны, панель приладів, органи управління електросистемами, аудіосистема... Вода може створювати короткі замикання на доріжках електронних плат, в роз'ємах, приводити до окислення контактів в кнопках. З часом корозія в районі скупчення дрібних елементів, таких як лав ніжок мікросхем, призведе до повного замикання контактів і виведенню з ладу електронного пристрою.

Проблема в тому, що висушений, припустимо у фарбувальній камері, автомобіль буде повністю працездатний деякий час. Відмови обладнання почнуться не відразу – перші збої зазвичай проявляються через кілька тижнів, а протягом 2-3 місяців кількість відмов буде таким, що авто на сервісі буде проводити більше часу, ніж в дорозі. Крім того, не всі системи можливо відновити, наприклад, подушки безпеки. Ніхто не дасть гарантії, що промоклий і злиплий мішок самої подушки в потрібний момент розкриється як належить, а не розірветься на шматки... Та й спрацює підмочений заряд, який повинен наповнити подушку газами?

Крім технічних проблем «потопельник» зазвичай наділений «букетом» косметичних проблем. Оббивка салону, сидінь, килимки, навіть якщо їх обробити потужними засобами, все одно будуть випускати «болотний запах», особливо після простою авто на стоянці під сонцем.

І останній «сюрприз», який дасть про себе знати приблизно через рік – наскрізна корозія окремих кузовних елементів. Бруд та мул, присутні всередині нижніх порожнин дверей, в «засіках» багажного і моторного відсіків, утримують в собі вологу, як губка, що зазвичай призводить до прогниванию металу.

Загалом, чому купувати авто, який побував під водою, не варто – зрозуміло. А тепер давайте поетапно розберемося з тим, як не стати власником такого «подарунка».

10 кроків, які можуть допомогти виявити автомобіль-«потопельник»

1. Теоретична дистанційна перевірка. Вам потрібно VIN-код автомобіля і онлайн-доступ до звіту Carfax – у ньому можуть бути дані про те, що саме цей транспортний засіб мало ушкодження, - причому не тільки з причини природної стихії. Також на ресурсах NMV TIS та порталі страховиків NICB може бути інформація про історію вибраного ТЗ, кількості власників, участі в ДТП і «водних процедур». У випадку з українськими автомобілями цей пункт не актуальне, але сильно допоможе при купівлі американського авто.

2. Якщо автомобіль можна оглянути «наживо» до покупки – скористайтеся допомогою кваліфікованого автомайстра. Нехай він огляне авто, можливо з частковим розбиранням (зняттям дверних карт, окремих елементів декору салону, килимів та покриття багажника) і винесе свій вердикт – є специфічна «мокра» бруд, або «стандартна» пил під прихованими від очей елементами.

3. Оглядаючи авто самостійно, після відкриття дверей зверніть увагу на запах – не присутні «нотки підвальній вогкості» або навпаки – зайва кількість дезодоранту.

4. Зверніть увагу на покриття підлоги, спробуйте підняти килимки, щоб побачити метал. У нижній частині кузова вода затримується довше всього. Там не повинно бути калюж або грязьових плям з частинками мулу, трави і листя. Якщо ж килимове покриття абсолютно нове або заправлено неакуратно – можливо, авто готувалося до продажу після «купання».

5. Огляньте сидіння. Стисніть їх рукою в декількох місцях – все має бути абсолютно сухим. Загляньте під сидіння, на їх кріплення чи немає слідів недавнього відкручування болтів, однаковий колір полозка механізму подовжнього регулювання, не бовтаються чи знизу «зайві» дроти і роз'єми.

6. Фари і ліхтарі: вони не повинні бути запітнілими, а на металевих рефлекторах і ковпачках всередині не повинно бути іржі. Зрозуміло, води в них бути не повинно.

7. Під капотом: постарайтеся за допомогою ліхтарика заглянути у всі куточки, де теоретично міг затриматися іл. Двигун та інше обладнання повинні бути сухими, в ідеальному варіанті – з невеликим шаром «робочої» пилу. Якщо під капотом все вимите до блиску – можливо, неспроста. Втім, продавці люблять «надерти» авто зі всіх сторін так, щоб товар виглядав більш привабливим. Підемо далі: огляньте повітряний фільтр ДВЗ – якщо він покритий багатою брудом і «сплющений» – вердикт очевидний. Якщо абсолютно новий – є ймовірність, що його тільки що замінили, оскільки він був пошкоджений настільки, що двигун просто не міг завестися. Продавці рідко проводять повне ТО перед продажем, адже це зайві витрати. Ті ж операції проведіть з фільтром салонного повітря. Масло в двигуні авто з пробігом завжди тьмаве і непрозоре, а масляний фільтр покритий таким же шаром пилу, як і двигун. Якщо новий фільтр і масло прозоре – не виключено, що його замінили, оскільки двигун «наковтався» води. Ну а якщо на щупі рівня моторного масла «кашка» брудно-жовтого кольору з дрібними бульбашками – воду з мотора просто не видалили, його навіть не можна заводити. Огляньте ємності з іншими технічними рідинами – «робочий» у них колір, або вони абсолютно нові, або ж в бачках присутній грязьова суспензія...

8. Багажник: підніміть покриття, вийміть коробки з інструментом для заміни запаски і саму запаску, - питання все той же: немає слідів висохлої води, піску і бруду. Відкрийте бічні лючки, «просвітіть» ліхтариком наскільки можна глибоко приховані порожнини.

9. Якщо ви досі не знайшли жодних ознак «потопельника» - проведіть статичний тест. Запустіть двигун, увімкніть по черзі всі прилади, випробуйте органи управління, понатискайте всі кнопки і покрутіть всі «вертушки». Немає на приладовій панелі попереджувальних написів або світяться лампочок, що позначають несправності? Увімкніть музику – ви повинні почути нормальний, чіткий звук. Якщо ж акустика «шморгає», хрипить, або динаміки звучать неоднаково – можливо, після намокання їх дифузори пошкодилися, а бруд, принесена з водою, забила зазор між котушкою і магнітним керном. Випробуйте роботу склопідйомників – якщо в механізми потрапив пісок, ви почуєте характерний хрускіт і скрип; можливо, буде і підклинювання при русі стекол. Повністю відкрийте люк на даху (якщо він, звичайно, є). Озброївшись ліхтариком, огляньте порожнину, в яку «поїхала» кришка люка. Шукаємо все те ж – мул, пісок, рослини. Якщо ви вмієте користуватися ноутбуком, планшетом або смартфоном, а також заздалегідь придбаєте діагностичний сканер для роз'єму OBD-II, який підключається до будь-якого з перерахованих пристроїв, спробуйте провести пошук помилок по блоках керування автомобілем. Хоча, якщо досвіду в таких процедурах немає – краще заїхати на СТО, де фахівці проведуть сканування електронних систем на професійному обладнанні. Діагностика електроніки особливо актуальна при купівлі авто з гібридною або електричною силовою установкою.

10. Зробіть тестову поїздку на автомобілі. Все працює як треба, не «вискакують» чи помилки на панелі приладів? Немає характерного «душка» з дефлекторів системи вентиляції і моментального запотівання лобового скла при запуску вентилятора? Як себе веде автоматична коробка передач, немає поскрипує чи оббивка салону (її могли неакуратно зібрати після передпродажної підготовки)?

Если вы все еще осматриваете запавший в душу автомобиль, продавец без раздражения терпит все ваши «тесты», а намеков на «подводное прошлое» нет – возможно, вы нашли неплохой вариант. Но убедиться на 100% можно будет лишь через месяц-другой эксплуатации: если электроника начнет давать сбои, перестанут работать некоторые кнопки и начнут появляться неприятные символы на приборной панели – значит, это все же был «утопленник», но прошедший очень качественную предпродажную подготовку.

Купівля автомобіля з пробігом – завжди ризикована затія. Але, тепер, коли ви готові перевірити машину перед покупкою, ризик стає набагато меншим.

Вдалих і безпечних угод!

Інші статті