Продавець auto-detali розвиває свій бізнес на Prom.ua 3 роки.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Кошик
292 відгуків
Магазин автозапчастей

Автомобільні підшипники

Автомобільні підшипники

Підшипники - це широко застосовуються в автомобілях вузли, без яких окремі компоненти і цілі системи не могли б функціонувати. Конструктори використовують їх, наприклад, в коробці передач, маточинах коліс, привід осей, в двигуні. Де ще застосовуються підшипники і як розпізнати їх несправність, яка може призвести до серйозних наслідків?

Існує кілька типів підшипників, в числі яких - підшипники кочення (наприклад, кулькові або роликові підшипники). Вони мають один або два ряди тіл кочення. У свою чергу, підшипники кочення підрозділяються на радіальні і наполегливі. Не менш поширені конічні підшипники, що зустрічаються в декількох варіантах. Рідше використовують голчасті або радіальні роликові підшипники. Застосовувані в двигуні підшипники розраховані на весь термін служби автомобіля. Як правило, незалежно від типу підшипників, ознаки їх несправності проявляються вже на ранньому етапі. Саме тому дуже важливо навчитися її швидко ідентифікувати.

Одним з типових місць установки підшипників є нерозбірні ступичні вузли коліс, що складаються з підшипника, маточини і датчика ABS. Тут використовуються шарикопідшипники, в яких виробник забезпечує попередній натяг. Ще одне місце установки - це двигун: на підшипники спирається його колінчастий вал. Підшипники ковзання також використовуються в газорозподільному механізмі. Винятком можуть бути, наприклад, клапанні механізми BMW, обладнані роликовими штовхачами, в яких використовуються голчасті, а іноді - шарикопідшипники. Ці підшипники не підлягають заміні в якості окремих запчастин (ситуація аналогічна ступичному вузла). Підшипники також встановлюються в шатунах. Тип залежить від типу двигуна: в традиційних чотиритактних двигунах зазвичай встановлюються підшипники ковзання.

«Велика кількість підшипників можна також знайти в коробці передач і в приводі осей автомобіля. «Гуде» підшипник в коробці передач - часто зустрічається явище тривало експлуатуються вантажних автомобілях. Цей шум зростає із збільшенням частоти обертання і може бути чутний не на кожній передачі, а тільки в певному режимі. Поширений також вижимний підшипник зчеплення, що представляє собою комбінацію радіального і наполегливої підшипників. У минулому привід роз'єднання двигуна і коробки передач здійснювався з допомогою троса і так званої «вилки виключення зчеплення». На зміну тросу прийшла гідравлічна система з вижимним підшипником. У новітніх автомобілях все частіше використовується центральний вижимний підшипник, тобто гідравлічний робочий циліндр, вбудований в упорний підшипник. Ознакою його несправності буде гучна робота, а в деяких випадках - труднощі з перемиканням передач. Неправильна діагностика посилить цю проблему і може призвести до передчасного зносу інших компонентів», - пояснює Томаш Охман з компанії SKF.

Підшипники (раніше - кочення, тепер - ковзання) також знаходять застосування в конструкції ведучого моста - у вузлах, що забезпечують передачу крутного моменту. Підшипники ведучої шестірні і диференціала - конічні, рідше зустрічаються голчасті. Не менш важлива область - це підвіска (наприклад, амортизаторные стійки) і система рульового управління, в якій налічується більше десятка різних підшипників. Не можна не згадати і шарикопідшипники генератора. Несправність підшипника (з боку шківа) може стати наслідком надмірних навантажень, які впливають на генератор, неправильної установки клинового ременя або механічних пошкоджень.

«Найпростіше діагностувати несправність підшипника, до якого у нас відносно легкий доступ - коліс, підвіски, генератора. Набагато більше проблем з підшипниками всередині двигуна або агрегатів трансмісії. Стиль водіння і технічний стан автомобіля в широкому розумінні служать вирішальними факторами, які можуть викликати передчасний знос підшипників незалежно від їх типу. Якщо підшипник підлягає заміні через природного зносу або пошкодження, дають про себе знати дві основні ознаки - його люфт або гучна робота. Правильна діагностика вкрай важлива насамперед для того, щоб виключити вихід з ладу інших, сполучених вузлів, що природним чином відображається на витратах часу і праці», - резюмує Томаш Охман.

Інші статті