Підвіска авто
Підвіска автомобіля впливає не тільки на рівень комфорту при русі по дорогах — від її стану безпосередньо залежить керованість транспортним засобом. Тому технічного обслуговування всіх вузлів підвіски необхідно приділяти пильну увагу. Для початку варто розібратися, з чого складається підвіска авто і які її вузли частіше за інших схильні до зносу.
Пристрій задньої підвіски
Велика частина сучасних автомобілів оснащується незалежною задньою підвіскою. При такій конфігурації задні колеса авто незалежні один від одного, що дозволило суттєво підвищити стійкість транспортного засобу і знизити ризик бокових заносів.
До складу задньої підвіски входять такі вузли:
- поздовжні важелі (по одному на кожне колесо);
- поперечні важелі (по 2 на колесо);
- стабілізатор поперечної стійкості;
- опори стабілізатора;
- амортизатор.
Найбільш популярний вид ремонту задньої підвіски — заміна задніх амортизаторів (2 шт.). Попарная заміна амортизаторів необхідна для уникнення перекосу кузова і зміщення його центру тяжіння. Але варто відзначити, що, оскільки на задню вісь авто зазвичай діють менші навантаження, чим на передню, то і періодичність заміни задніх амортизаторів істотно менше.
В залежності від конфігурації автомобіля, задня підвіска може бути виконана на основі ресор, пружин зі стійками або пневматичного амортизатора.
Коли проводиться заміна задніх амортизаторів пневмопідвіска повинна бути згодом відрегульована — ці роботи часто не можуть бути виконані самостійно через використання спеціального обладнання.
Наступні за частотою виконання види робіт — заміна втулок стабілізатора.
Стабілізатор необхідний для узгодження роботи важелів задніх коліс, і додає автомобілю стійкість при русі по нерівному дорожньому полотну. Заміна стійок стабілізатора задніх важелів не вимагає від автовласника глибоких знань і наявності спеціальних інструментів. Самі роботи займають не більше 1-2 годин, в залежності від стану гайок опор — нерідко вони «закисають», і викрутити їх стає досить складно.
Кріплення важелів до маточини і кузову авто здійснюється за допомогою сайлентблоков — металевих втулок з нанесеним на них шаром з гуми або поліуретану. Вони призначені для компенсації ударних коливань, що впливають на підвіску. З плином часу і під впливом зовнішніх факторів (води, дорожніх реагентів, перепадів температури), сайлентблоки пошкоджуються і не можуть так ефективно гасити удари.
Заміна сайлентблока являє собою досить складний і трудомісткий вид робіт, які рекомендується проводити в спеціалізованій майстерні.
Несвоєчасна заміна сайлентблоків призводить до зниження керованості авто, порушення розвалу/сходження задніх коліс, нерівномірного зносу гуми. З часом може виникнути вироблення в важелях, що робить неможливою подальшу експлуатацію. Єдиним виходом із ситуації стане заміна заднього важеля в зборі.
На це роботи по технічному обслуговуванню задньої підвіски можна вважати закінченими. Далі йде більш важлива частина — передня підвіска, окремі вузли якій поєднані з рульовим керуванням.
Пристрій передньої підвіски
Одна з найбільш поширених конфігурацій передньої підвіски — МакФерсон. Вона встановлюється на більшу частину сучасних авто, відрізняється легкістю ремонту та обслуговування, широким потенціалом до доопрацювання. До складу передньої підвіски входять такі вузли:
- передні важелі;
- кульові опори;
- рульові наконечники і тяги;
- передній стабілізатор;
- опори стабілізатора;
- амортизатори.
Один з найбільш поширених видів ремонту передньої підвіски — заміна кульової опори. З її допомогою маточина переднього колеса прикріплюється до важеля. У результаті зношення опори істотно знижується керованість автомобіля, так як виникає люфт переднього колеса відносно вертикальної осі.
Варто знати, що нерідко зняти кульову опору «на місці» не представляється можливим: навіть якщо вдається відкрутити гайку кріплення, шток опори не виходить вибити з розташованого в важелі гнізда. В цьому разі вимагається повне зняття важеля. Заміна кульової опори (зі зняттям важеля) забирає значно більше часу у працівників автосервісу, але має позитивні сторони — паралельно можна замінити сайлентблоки і гумові втулки важеля. У разі сильної вироблення на посадкових гніздах необхідна заміна переднього важеля. Для полегшення процесу ремонту можна відразу придбати важіль в зборі, з сайлентблоками і кульовою опорою.
Приблизительно с одинаковой периодичностью осуществляется замена рулевой тяги/наконечника. Несмотря на то, что эти элементы не относятся непосредственно к подвеске автомобиля, они взаимосвязаны.
Далее по популярности идёт замена передних амортизаторов (2 шт.). Менять их также необходимо только попарно, и запрещается устанавливать с разных сторон амортизаторы различного типа или степени жёсткости. В передней части авто могут быть установлены как стандартные амортизаторы, состоящие из пружины и стойки, так и пневмобаллоны.
Потрібно знати, що якщо здійснюється заміна передніх амортизаторів пневмопідвіска в ряді випадків повинна бути піддана додаткової регулюванню. Без використання спеціального обладнання зробити це неможливо.
Але нерідко заміна пневмоамортизатора може і не знадобитися — існує чимало організацій, які здійснюють якісний та швидкий ремонт пневмостойки будь-якого типу, незалежно від марки і моделі автомобіля.
Ещё одна проблема, с которой могут столкнуться автовладельцы — выход из строя подшипника ступицы. Причём в зависимости от её конфигурации, может потребоваться замена ступицы в сборе. Подобные работы по замене часто проводятся на относительно новых авто — они оснащаются неразборной ступицей, которая в случае возникновения неисправностей меняется целиком. На старых автомобилях замена ступичного подшипника возможна без замены ступицы, но проводить эти работы должны только специалисты.
Обслуживание рулевого управления
Рульове керування автомобіля і передня частина підвіски знаходяться з сильною взаємозв'язку. Це означає, що при будь-якому втручається в рульове керування або передню підвіску автомобіля необхідна перевірка сход/розвал — у противному випадку можливе зниження керованості авто. На підвісках типу МакФерсон сход/розвал (передня вісь) регулюється за допомогою стійок — один з болтів кріплення стійки до маточини є регулювальним.
Також перевірка і регулювання розвалу/сходження необхідні, якщо було здійснено ремонт рульової рейки. Звичайно, якщо проводиться заміна насоса ГУР сход/розвал передніх коліс не потрібно, але при будь-якому втручанні в рульову рейку регулювання розташування передніх коліс обов'язкове.
Пристрій задньої підвіски
Велика частина сучасних автомобілів оснащується незалежною задньою підвіскою. При такій конфігурації задні колеса авто незалежні один від одного, що дозволило суттєво підвищити стійкість транспортного засобу і знизити ризик бокових заносів.
До складу задньої підвіски входять такі вузли:
- поздовжні важелі (по одному на кожне колесо);
- поперечні важелі (по 2 на колесо);
- стабілізатор поперечної стійкості;
- опори стабілізатора;
- амортизатор.
Найбільш популярний вид ремонту задньої підвіски — заміна задніх амортизаторів (2 шт.). Попарная заміна амортизаторів необхідна для уникнення перекосу кузова і зміщення його центру тяжіння. Але варто відзначити, що, оскільки на задню вісь авто зазвичай діють менші навантаження, чим на передню, то і періодичність заміни задніх амортизаторів істотно менше.
В залежності від конфігурації автомобіля, задня підвіска може бути виконана на основі ресор, пружин зі стійками або пневматичного амортизатора.
Коли проводиться заміна задніх амортизаторів пневмопідвіска повинна бути згодом відрегульована — ці роботи часто не можуть бути виконані самостійно через використання спеціального обладнання.
Наступні за частотою виконання види робіт — заміна втулок стабілізатора.
Стабілізатор необхідний для узгодження роботи важелів задніх коліс, і додає автомобілю стійкість при русі по нерівному дорожньому полотну. Заміна стійок стабілізатора задніх важелів не вимагає від автовласника глибоких знань і наявності спеціальних інструментів. Самі роботи займають не більше 1-2 годин, в залежності від стану гайок опор — нерідко вони «закисають», і викрутити їх стає досить складно.
Кріплення важелів до маточини і кузову авто здійснюється за допомогою сайлентблоков — металевих втулок з нанесеним на них шаром з гуми або поліуретану. Вони призначені для компенсації ударних коливань, що впливають на підвіску. З плином часу і під впливом зовнішніх факторів (води, дорожніх реагентів, перепадів температури), сайлентблоки пошкоджуються і не можуть так ефективно гасити удари.
Заміна сайлентблока являє собою досить складний і трудомісткий вид робіт, які рекомендується проводити в спеціалізованій майстерні.
Несвоєчасна заміна сайлентблоків призводить до зниження керованості авто, порушення розвалу/сходження задніх коліс, нерівномірного зносу гуми. З часом може виникнути вироблення в важелях, що робить неможливою подальшу експлуатацію. Єдиним виходом із ситуації стане заміна заднього важеля в зборі.
На це роботи по технічному обслуговуванню задньої підвіски можна вважати закінченими. Далі йде більш важлива частина — передня підвіска, окремі вузли якій поєднані з рульовим керуванням.
Пристрій передньої підвіски
Одна з найбільш поширених конфігурацій передньої підвіски — МакФерсон. Вона встановлюється на більшу частину сучасних авто, відрізняється легкістю ремонту та обслуговування, широким потенціалом до доопрацювання. До складу передньої підвіски входять такі вузли:
- передні важелі;
- кульові опори;
- рульові наконечники і тяги;
- передній стабілізатор;
- опори стабілізатора;
- амортизатори.
Один з найбільш поширених видів ремонту передньої підвіски — заміна кульової опори. З її допомогою маточина переднього колеса прикріплюється до важеля. У результаті зношення опори істотно знижується керованість автомобіля, так як виникає люфт переднього колеса відносно вертикальної осі.
Варто знати, що нерідко зняти кульову опору «на місці» не представляється можливим: навіть якщо вдається відкрутити гайку кріплення, шток опори не виходить вибити з розташованого в важелі гнізда. В цьому разі вимагається повне зняття важеля. Заміна кульової опори (зі зняттям важеля) забирає значно більше часу у працівників автосервісу, але має позитивні сторони — паралельно можна замінити сайлентблоки і гумові втулки важеля. У разі сильної вироблення на посадкових гніздах необхідна заміна переднього важеля. Для полегшення процесу ремонту можна відразу придбати важіль в зборі, з сайлентблоками і кульовою опорою.
Приблизительно с одинаковой периодичностью осуществляется замена рулевой тяги/наконечника. Несмотря на то, что эти элементы не относятся непосредственно к подвеске автомобиля, они взаимосвязаны.
Далее по популярности идёт замена передних амортизаторов (2 шт.). Менять их также необходимо только попарно, и запрещается устанавливать с разных сторон амортизаторы различного типа или степени жёсткости. В передней части авто могут быть установлены как стандартные амортизаторы, состоящие из пружины и стойки, так и пневмобаллоны.
Потрібно знати, що якщо здійснюється заміна передніх амортизаторів пневмопідвіска в ряді випадків повинна бути піддана додаткової регулюванню. Без використання спеціального обладнання зробити це неможливо.
Але нерідко заміна пневмоамортизатора може і не знадобитися — існує чимало організацій, які здійснюють якісний та швидкий ремонт пневмостойки будь-якого типу, незалежно від марки і моделі автомобіля.
Ещё одна проблема, с которой могут столкнуться автовладельцы — выход из строя подшипника ступицы. Причём в зависимости от её конфигурации, может потребоваться замена ступицы в сборе. Подобные работы по замене часто проводятся на относительно новых авто — они оснащаются неразборной ступицей, которая в случае возникновения неисправностей меняется целиком. На старых автомобилях замена ступичного подшипника возможна без замены ступицы, но проводить эти работы должны только специалисты.
Обслуживание рулевого управления
Рульове керування автомобіля і передня частина підвіски знаходяться з сильною взаємозв'язку. Це означає, що при будь-якому втручається в рульове керування або передню підвіску автомобіля необхідна перевірка сход/розвал — у противному випадку можливе зниження керованості авто. На підвісках типу МакФерсон сход/розвал (передня вісь) регулюється за допомогою стійок — один з болтів кріплення стійки до маточини є регулювальним.
Також перевірка і регулювання розвалу/сходження необхідні, якщо було здійснено ремонт рульової рейки. Звичайно, якщо проводиться заміна насоса ГУР сход/розвал передніх коліс не потрібно, але при будь-якому втручанні в рульову рейку регулювання розташування передніх коліс обов'язкове.
Інші статті
- ТОП виробників деталей гальмівної системиОдной из важнейших деталей дисковой системы торможения является сам диск. Это устройство, которое испытывает постоянное трение, но при этом должно сохранять свою форму. Изготавливаются диски из прочного и надежного металла, чтобы колодки не стирали рабочую поверхность (или делали это минимально). Важно убедиться в том, что вы покупаете качественный диск, иначе уже через полгода эксплуатации автомобиль начнет демонстрировать неприятности в эксплуатации.Повна версія статті