Які гальмівні колодки краще або рейтинг гальмівних колодок
Як працюють гальмівні колодки
Навіщо взагалі потрібні гальмівні колодки, а точніше як вони працюють? Весь процес від початку до кінця виглядає так:
- Ви натискаєте на педаль гальма
- Зусилля на педалі стискає гальмівну рідину в гідравлічній системі
- Рідина штовхає поршень гальмівного супорта
- Поршень рухає колодки і вони притискаються до гальмівного диска
- Автомобіль сповільнюється
Колодки, як і диски, зношуються, тому що труться один об одного. Колодки м'якше, тому їх вистачає на менший пробіг. Враховуючи, що колодки дешевше дисків – це логічно. Хоча бувають і перекоси – іноді занадто жорсткий диск дуже швидко «з'їдає» занадто м'які колодки. Або навпаки – занадто жорсткі колодки «вгризаються» в диск або псують його нерівномірним зносом. Іноді погані відгуки про ці деталі пояснюються саме невідповідністю при підборі колодок до дисків.
З чого складається гальмівна колодка. Основні елементи – це металева пластина і фрикційний матеріал. На першу наноситься другий – методом пресування або запікання при високих температурах. Останній вважається більш надійним – його використовують всі провідні виробники. Склад фрикційного матеріалу – ключова характеристика гальмівної колодки. Від нього залежать властивості продукту. І кожен виробник готовий як завгодно розхвалювати свій склад, але при цьому ніколи не розповість точно, що в нього входить. Зате точно повідомить, що не входить. З тих пір як була доведена шкідливість азбесту і він був заборонений, всі відмовилися від його використання. Також з 2020 року в Євросоюзі і трохи пізніше в США почне діяти заборона на використання міді – тому її теж поступово виключають.
За формою і розмірами гальмівні колодки можуть серйозно відрізнятися в залежності від застосування на автомобілі – вони можуть бути прямокутними а не краплеподібні, мати «вусики» для кріплення в супорті або не мати. Також колодки можуть оснащуватися датчиками зносу або датчиками ABS.
Практика: коли міняти гальмівні колодки, чому риплять і інші питання
У практичній частині статті розглянемо ключові питання, які виникають у кожного автовласника.
Коли міняти гальмівні колодки і як часто це робити? Середня оцінка ресурсу цієї запчастини – близько 50 тисяч кілометрів. При регулярному ТО кожні 10-15 тисяч ваш механік, якщо він відповідальний, сам попередить вас про майбутню заміну колодок. Також в більшості сучасних гальмівних систем є датчик зносу. Колодка зносилася – загориться лампочка.
Також можна оцінити стан деталі самостійно. Мінімальна товщина фрикційного шару становить 2 міліметри. Хоча краще задуматися про заміну де-то вже на 5 міліметрах. Так у вас буде запас часу поки ви знайдете колодки і доїдете до СТО.
Дуже важливе питання, яке хвилює багатьох – чому скриплять гальмівні колодки. Про це можна писати окрему статтю, але в основному це не проблема самих колодок. Якщо тільки ви не купили відверто дешеві деталі. Ми б хотіли порадувати вас, розповівши що ось ці колодки скриплять, а ці не скриплять. Але практика підказує – так можуть себе вести будь колодки, навіть найдорожчі. Або з-за жорстких умов експлуатації – частих різких розгонів і гальмувань. Або з-за неправильного підбору – іноді диски і колодки різних виробників просто не хочуть існувати разом. Або з-за поганого стану самого диска. Є і «обов'язкові» скрипи – наприклад, коли нові колодки підлаштовуються або коли виробник встановив спеціальну сигнальну пластину, яка повідомляє про необхідність заміни.
Рейтинг гальмівних колодок
FERODO
Якщо у вас є можливість поговорити з бувалими автовласниками, які ще самі перебирали свої автомобілі, то від них ви почуєте «феродо» як назва колодки в принципі. Американці роблять їх вже більше 100 років. Колодки випускаються однією серією Eco-Friction, яка замінила серію Premier (та залишилася тільки для вантажівок). Колодки не містять міді. За словами виробника на 20% ефективніше, ніж конкуренти (хоча і на певних моделях). Стоять «в оригіналі» у Mercedes-Benz C-Class з березня 2014 року і у Audi A4 з вересня 2015 року. Наприклад, гальмівні колодки на Шкоду Октавію А5, від цього виробника, найчастіше замовляють в нашому магазині, так як вони нічим не поступаються оригінальної продукції, а ціна значно нижча.
TRW
Ще одні американці, які допомагали будувати автомобільну галузь. З 2014 року є частиною концерну ZF. Їх деталі встановлювалися на складальних конвеєрах автомобілів настільки широко, що один з типів гальмівних систем отримав назву TRW. Серія COTEC вважається базовою, але має перевагу перед конкурентами – у період «накочення» вони гальмують на 7 метрів швидше аналогів. Серія DTEC – це ті ж COTEC, але з технологією малого виділення пилу. Для автомобілів з литими дисками це дійсно перевага. Наприклад, гальмівні колодки на Рено Кенго2 або гальмівні колодки на Рено Меган3, від виробника TRW поставляються на складальний конвеєр. Тому фахівці нашого магазину рекомендують купувати саме цей бренд, як альтернативу «оригіналу».
ZIMMERMANN
Компанія Otto Zimmermann може і не має такої багатої історії, але зате якість їх продукції оцінили багато німецькі автовиробники і ставлять ці деталі «в оригіналі». Базова серія колодок встановлюється на конвеєрі BMW і гарантує комфортне гальмування і довгий термін служби. Серія rd:z – це безпилової колодки. Вони не тільки залишають менше пилу на дисках, але і вдвічі краще гальмують.
REMSA
Єдиний у цьому списку виробник, якого не вважають представником преміум. Можливо, за статусом і історичним досягненням він дійсно не дотягує до інших, а ось за якістю продукції дуже навіть. А враховуючи, що ціна на ці колодки знаходиться в сегменті «середній та вище середнього» це робить їх ідеальними з точки зору «ціна-якість». Тому вони так популярні в Україні. Remsa – це один з двох брендів іспанської компанії Eurofren. Колодки виробляються на 12 заводах по всьому світу. І в рік виробляється до 130 мільйонів штук. Тестуються колодки на гірських дорогах в Альпах, де гальмівні системи відчувають всі види перевантажень. Додатково колодки проганяють в тестах на обертових динамометрах, які дозволяють імітувати до 10 000 годин роботи. Гальмівні колодки Remsa найчастіше купують власники автомобілів марки Фольксваген, так як вартість їх значно нижче, ніж у конкурентів. Хороший приклад, гальмівні колодки на Пасат Б7, від цього виробника стоять на 30% дешевше, ніж Ferodo або TRW.
BREMBO
Виробник, який не потребує представлення. Італійські гальмівні супорти Brembo хвилюють душу кожного, хто захоплювався супер і спорткарами. До речі, колодки компанія Brembo почала виробляти відносно недавно – лише з 2010 року. Колодки представлені трьома серіями – Original, Xtra і Sport. Перша складається з 1400 колодок. Друга була представлена в 2018 році і призначена для спортивних і потужних автомобілів. Спортивна серія створена для їзди на трасі в спортивному режимі. Суміш витримує температуру до 600 градусів Цельсія (звичайні колодки нагріваються до 400). Тормозные колодки Brembo покупают, в основном владельцы японских марок машин, так как их стоимость значительно ниже, чем у ближайших конкурентов. Например, передние тормозные колодки на Мицубиси Лансер 9 стоят на 15% дешевле, чем Ferodo.
TEXTAR
Ця німецька компанія займалася гальмами ще коли замість колодок використовували шкіряні ремені. А сьогодні це преміум-виробник, широко представлений в оригінальній комплектації як звичайних автомобілів так і суперкарів. Колодки Textar представлені базової серією з 1600 артикулів і серій EPAD, яка обіцяє практично безшумне гальмування з дуже малим виділенням пилу.
- ТОП виробників деталей гальмівної системиОдной из важнейших деталей дисковой системы торможения является сам диск. Это устройство, которое испытывает постоянное трение, но при этом должно сохранять свою форму. Изготавливаются диски из прочного и надежного металла, чтобы колодки не стирали рабочую поверхность (или делали это минимально). Важно убедиться в том, что вы покупаете качественный диск, иначе уже через полгода эксплуатации автомобиль начнет демонстрировать неприятности в эксплуатации.Повна версія статті