Продавець auto-detali розвиває свій бізнес на Prom.ua 3 роки.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Кошик
292 відгуків
Магазин автозапчастей
  • auto-detali
  • Статті
  • Які свічки запалювання краще: калійне число, ресурс, зазор і рейтинг свічок запалювання

Які свічки запалювання краще: калійне число, ресурс, зазор і рейтинг свічок запалювання

Які свічки запалювання краще: калійне число, ресурс, зазор і рейтинг свічок запалювання

Призначення і принцип роботи

Паливо-повітряна суміш в камері згоряння бензинового двигуна не загоряється сама – йому потрібна іскра. Цим і займається свічка запалювання. Інженери Роберта Боша, які винайшли цю деталь на початку двадцятого століття, використовували просте властивість електрики – якщо пропустити струм по одному металевого електроду і поруч з ним буде інший металевий електрод, то між ними виникне дугова іскра. Вона і підпалює паливно-повітряну суміш у двигуні. В свічці струм проходить по центрального електроду, а для виникнення іскри є бічний електрод.

Що таке гартівне число

Свічка в процесі роботи може нагріватися настільки, що виникає гартівне запалення, коли паливо-повітряна суміш спалахує не від іскри, а від занадто гарячої свічки. Гартівне число – це величина, яка вказує на час, коли виникне гартівне запалення. Чим нижче число, тим «гаряче» свічки, тим менше це час. Чим вище – тим свічки «холодніше» і час довше. Якщо поставити занадто холодну свічку в не дуже потужний двигун, то свічка не буде достатньо нагріватися, щоб самоочищатися від продуктів згоряння і швидко закоксуется. І навпаки – якщо поставити «гарячу» свічку в потужний двигун, свічка буде перегріватися, виникне краплинне запалювання, двигун буде працювати зі збоями і в ньому виникнуть пошкодження. Проблема в тому, що у світових виробників свічок немає загального стандарту позначення гартівного числа, хоча в інтернеті є порівняльні таблиці різних брендів з ГОСТами. Тому підбирати свічки запалювання по цьому параметру дуже не просто, хоча і можливо. З іншого боку, виробники зробили всю роботу за вас – вони вже підібрали свічки під кожен конкретний двигун, виходячи зі стандартних умов його експлуатації. Наприклад, на автомобіль Лансер 9 свічки запалювання встановлюють з калильним число 6 (по таблиці NGK), це означає що свічки запалювання холодні. А на Мазду 3 свічки з індексом 5, що означає, що свічки гарячі і швидше нагріваються. Ставити гарячі свічки з меншим калильним числом навряд чи варто – хіба що ви реально більшу частину часу стоїте в пробках. А холодні свічки з високим калильним числом можна використовувати, якщо ви любитель швидкої їзди і выжимаете зі своєї машини максимум.

Зазор свічки запалювання

Відстань між центральним і бічним електродами називають зазором свічок запалювання. На що він впливає? Якщо зазор занадто великий, зростає ризик пробою іскри. Вона стає сильнішою, але виникає не завжди. Якщо зазор занадто маленький – іскра стабільна, але слабка. В обох випадках маємо пропуски запалювання. Важливе питання - чи потрібно виставляти цей показник? Немає. З тих пір, як наші діди чи батьки гралися з зазором на карбюраторних двигунах з трамблером, пройшло багато часу. Автомобілі стали набагато складніше, тому виробники автомобілів і запчастин намагаються все зробити за вас. Тому свічка, яка підходить під ваш двигун, вже має потрібний зазор між електродами. У середньому зазор між електродами свічки запалювання для бензинового двигуна становить від 0,7 до 1,25 міліметрів. Наприклад, свічки запалювання на Шкоду Октавію А5 1.8 TSI мають зазор 0.7 міліметра, а на Вектра С 2.2 свічки ставлять із зазором 1.1 мм. Є нюанс у тому, що з часом під дією струму електроди зношуються і зазор стає більше. У такому разі його дійсно можна повернути в початковий стан примусово. Або все-таки замінити свічки, тому що їх характеристики змінилися, а це значить, що вони вже використали свій ресурс.

Потрібно міняти свічки під газ

Важливе питання, яке виникає у кожного власника автомобіля з ГБО. Горіння газової суміші дійсно відрізняється від бензинової. Вона горить могутніше (октанове число вище), гаряче (температура двигуна і всіх компонентів поруч вище) і чистіше (виникає менше відкладень). Її легше підпалити, що в нашому випадку означає, що зазор між електродами може бути менше – в середньому 0,7-0,8 міліметрів. А от далі починається поле для суперечок.

В асортименті всіх виробників свічок є «газові» свічки. І може бути все б не морочилися і використовували їх, якщо б вони не коштували дорожче. Іноді істотно. Виробники пояснюють це тим, що для газових двигунів потрібні свічки з електродами з більш термостійких металів. Це дорогоцінні метали начебто іридію і платини, що робить свічки дорогими. Але, і це доведено на практиці багатьом власниками, звичайні бензинові свічки з меншим зазором і великим калильним числом теж прекрасно справляються зі своїм завданням. Ну і додайте сюди той факт, що реально відстежити, що і як впливає на характеристики роботи двигуна дуже складно – як мінімум це можуть бути свічки, налаштування роботи ГБО і якість палива. Як підсумок – вічні суперечки на тему «газові свічки – це маркетинг виробників або необхідність».

Ресурс свічок запалювання

За словами виробника Denso, стандартний термін служби звичайних свічок з нікелевим центральним електродом може бути від 30 до 45 тисяч кілометрів. У випадку з платиновими свічками – це вже 70-80 тисяч, а іридієві ходять і того довше – до 100 тисяч і вище. Це усереднені показники. Краще кожні 10-15 тисяч перевіряти стан свічок (самостійно або на СТО) та приймати рішення про їх заміну.

Які свічки є нікелевими, платиновими і иридиевыми – зазвичай зрозуміло з коду деталі. Також ця характеристика вказується в описі. Ще свічки стандартно мають один бічний електрод, але можуть мати і два, три або навіть чотири. Наприклад, свічки на Гольф 41.6 мають три електрода і їх ресурс 60 тис км. Це дійсно покращує конструкцію і надійність роботи свічки. У чому відмінність одній серії від іншої – можна почитати на сайтах виробників запчастин. Але загалом зазначимо, що застосування дорогоцінних металів – це необхідність, що виникла в процесі створення сучасних моторів, які повинні бути менше, при цьому потужніше, надійніше і чистіше. І без застосування платини та іридію у виробництві електродів досягти таких результатів було б проблематично.

Рейтинг свічок запалювання

Щоб не сперечатися які свічки краще, ми просто перелічимо всіх провідних виробників за алфавітом.

Beru. Компанія випускає свічки запалювання з 1912 року. Німці першими в світі придумали свічку розжарювання для холодного запуску дизельних двигунів в 1929 році. З 2009 року випускає ультра-ефективний серію BERU Ultra X Titan з титановими електродами. Свічки Beru встановлюю з заводу на такі популярні моделі, як Шкода Октавія А5 і Фольксваген Гольф 5.

Bosch. Достатньо лише одного факту – свічку запалювання для магнето інженери винайшли саме цієї компанії. Щорічно компанія випускає 350 мільйонів свічок запалювання. Використовуються на конвеєрах Mitsubishi, Fiat, Audi, Peugeot, Toyota.

Brisk. Чеська компанія, яка працює з 1935 року. У 1992 році, після приватизації, стала називатися BRISK Табор. Можливо, не настільки великий виробник, як інші, але в Європі популярний завдяки тому, що випускає «оригінальні» свічки на вторинний ринок для Audi, Opel, Skoda і BMW.

Champion. Американська компанія, заснована в 1907 році. А вже в 1908 році зі свічками Champion почав сходити з конвеєра легендарний Ford T – перший масовий автомобіль в США. Компанія дуже активно представлена в автоспорті – більшість команд використовують саме їх свічки.

Denso. В 1949 році компанія стала самостійним бізнесом, а до цього була підрозділом Toyota з виробництва і постачання запчастин на конвеєр. До речі, саме японці першими у світі випустили свічку запалювання з платиновим електродом в 1974 році.

NGK. Ще одні японці, які заснували компанію в 1936 році, а на створення ідеального порцеляни витратили 9 років. Причому першу партію забракували за однієї невдалої свічки з тисячі. Пропонують один з найширших асортиментів свічок і активно конкурують з Champion у світі автоспорту.

Інші статті