Продавець auto-detali розвиває свій бізнес на Prom.ua 7 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
2940 відгуків
promo_banner

Ви звернулися до магазину Авто-Деталі у неробочий час. Ваше звернення буде опрацьовано у порядку черги найближчого робочого дня.

Магазин автозапчастей

Які свічки запалювання краще: калійне число, ресурс, зазор і рейтинг свічок запалювання

Які свічки запалювання краще: калійне число, ресурс, зазор і рейтинг свічок запалювання

Призначення і принцип роботи

Паливо-повітряна суміш в камері згоряння бензинового двигуна не загоряється сама – йому потрібна іскра. Цим і займається свічка запалювання. Інженери Роберта Боша, які винайшли цю деталь на початку двадцятого століття, використовували просте властивість електрики – якщо пропустити струм по одному металевого електроду і поруч з ним буде інший металевий електрод, то між ними виникне дугова іскра. Вона і підпалює паливно-повітряну суміш у двигуні. В свічці струм проходить по центрального електроду, а для виникнення іскри є бічний електрод.

Що таке гартівне число

Свічка в процесі роботи може нагріватися настільки, що виникає гартівне запалення, коли паливо-повітряна суміш спалахує не від іскри, а від занадто гарячої свічки. Гартівне число – це величина, яка вказує на час, коли виникне гартівне запалення. Чим нижче число, тим «гаряче» свічки, тим менше це час. Чим вище – тим свічки «холодніше» і час довше. Якщо поставити занадто холодну свічку в не дуже потужний двигун, то свічка не буде достатньо нагріватися, щоб самоочищатися від продуктів згоряння і швидко закоксуется. І навпаки – якщо поставити «гарячу» свічку в потужний двигун, свічка буде перегріватися, виникне краплинне запалювання, двигун буде працювати зі збоями і в ньому виникнуть пошкодження. Проблема в тому, що у світових виробників свічок немає загального стандарту позначення гартівного числа, хоча в інтернеті є порівняльні таблиці різних брендів з ГОСТами. Тому підбирати свічки запалювання по цьому параметру дуже не просто, хоча і можливо. З іншого боку, виробники зробили всю роботу за вас – вони вже підібрали свічки під кожен конкретний двигун, виходячи зі стандартних умов його експлуатації. Наприклад, на автомобіль Лансер 9 свічки запалювання встановлюють з калильним число 6 (по таблиці NGK), це означає що свічки запалювання холодні. А на Мазду 3 свічки з індексом 5, що означає, що свічки гарячі і швидше нагріваються. Ставити гарячі свічки з меншим калильним числом навряд чи варто – хіба що ви реально більшу частину часу стоїте в пробках. А холодні свічки з високим калильним числом можна використовувати, якщо ви любитель швидкої їзди і выжимаете зі своєї машини максимум.

Зазор свічки запалювання

Відстань між центральним і бічним електродами називають зазором свічок запалювання. На що він впливає? Якщо зазор занадто великий, зростає ризик пробою іскри. Вона стає сильнішою, але виникає не завжди. Якщо зазор занадто маленький – іскра стабільна, але слабка. В обох випадках маємо пропуски запалювання. Важливе питання - чи потрібно виставляти цей показник? Немає. З тих пір, як наші діди чи батьки гралися з зазором на карбюраторних двигунах з трамблером, пройшло багато часу. Автомобілі стали набагато складніше, тому виробники автомобілів і запчастин намагаються все зробити за вас. Тому свічка, яка підходить під ваш двигун, вже має потрібний зазор між електродами. У середньому зазор між електродами свічки запалювання для бензинового двигуна становить від 0,7 до 1,25 міліметрів. Наприклад, свічки запалювання на Шкоду Октавію А5 1.8 TSI мають зазор 0.7 міліметра, а на Вектра С 2.2 свічки ставлять із зазором 1.1 мм. Є нюанс у тому, що з часом під дією струму електроди зношуються і зазор стає більше. У такому разі його дійсно можна повернути в початковий стан примусово. Або все-таки замінити свічки, тому що їх характеристики змінилися, а це значить, що вони вже використали свій ресурс.

Потрібно міняти свічки під газ

Важливе питання, яке виникає у кожного власника автомобіля з ГБО. Горіння газової суміші дійсно відрізняється від бензинової. Вона горить могутніше (октанове число вище), гаряче (температура двигуна і всіх компонентів поруч вище) і чистіше (виникає менше відкладень). Її легше підпалити, що в нашому випадку означає, що зазор між електродами може бути менше – в середньому 0,7-0,8 міліметрів. А от далі починається поле для суперечок.

В асортименті всіх виробників свічок є «газові» свічки. І може бути все б не морочилися і використовували їх, якщо б вони не коштували дорожче. Іноді істотно. Виробники пояснюють це тим, що для газових двигунів потрібні свічки з електродами з більш термостійких металів. Це дорогоцінні метали начебто іридію і платини, що робить свічки дорогими. Але, і це доведено на практиці багатьом власниками, звичайні бензинові свічки з меншим зазором і великим калильним числом теж прекрасно справляються зі своїм завданням. Ну і додайте сюди той факт, що реально відстежити, що і як впливає на характеристики роботи двигуна дуже складно – як мінімум це можуть бути свічки, налаштування роботи ГБО і якість палива. Як підсумок – вічні суперечки на тему «газові свічки – це маркетинг виробників або необхідність».

Ресурс свічок запалювання

За словами виробника Denso, стандартний термін служби звичайних свічок з нікелевим центральним електродом може бути від 30 до 45 тисяч кілометрів. У випадку з платиновими свічками – це вже 70-80 тисяч, а іридієві ходять і того довше – до 100 тисяч і вище. Це усереднені показники. Краще кожні 10-15 тисяч перевіряти стан свічок (самостійно або на СТО) та приймати рішення про їх заміну.

Які свічки є нікелевими, платиновими і иридиевыми – зазвичай зрозуміло з коду деталі. Також ця характеристика вказується в описі. Ще свічки стандартно мають один бічний електрод, але можуть мати і два, три або навіть чотири. Наприклад, свічки на Гольф 41.6 мають три електрода і їх ресурс 60 тис км. Це дійсно покращує конструкцію і надійність роботи свічки. У чому відмінність одній серії від іншої – можна почитати на сайтах виробників запчастин. Але загалом зазначимо, що застосування дорогоцінних металів – це необхідність, що виникла в процесі створення сучасних моторів, які повинні бути менше, при цьому потужніше, надійніше і чистіше. І без застосування платини та іридію у виробництві електродів досягти таких результатів було б проблематично.

Рейтинг свічок запалювання

Щоб не сперечатися які свічки краще, ми просто перелічимо всіх провідних виробників за алфавітом.

Beru. Компанія випускає свічки запалювання з 1912 року. Німці першими в світі придумали свічку розжарювання для холодного запуску дизельних двигунів в 1929 році. З 2009 року випускає ультра-ефективний серію BERU Ultra X Titan з титановими електродами. Свічки Beru встановлюю з заводу на такі популярні моделі, як Шкода Октавія А5 і Фольксваген Гольф 5.

Bosch. Достатньо лише одного факту – свічку запалювання для магнето інженери винайшли саме цієї компанії. Щорічно компанія випускає 350 мільйонів свічок запалювання. Використовуються на конвеєрах Mitsubishi, Fiat, Audi, Peugeot, Toyota.

Brisk. Чеська компанія, яка працює з 1935 року. У 1992 році, після приватизації, стала називатися BRISK Табор. Можливо, не настільки великий виробник, як інші, але в Європі популярний завдяки тому, що випускає «оригінальні» свічки на вторинний ринок для Audi, Opel, Skoda і BMW.

Champion. Американська компанія, заснована в 1907 році. А вже в 1908 році зі свічками Champion почав сходити з конвеєра легендарний Ford T – перший масовий автомобіль в США. Компанія дуже активно представлена в автоспорті – більшість команд використовують саме їх свічки.

Denso. В 1949 році компанія стала самостійним бізнесом, а до цього була підрозділом Toyota з виробництва і постачання запчастин на конвеєр. До речі, саме японці першими у світі випустили свічку запалювання з платиновим електродом в 1974 році.

NGK. Ще одні японці, які заснували компанію в 1936 році, а на створення ідеального порцеляни витратили 9 років. Причому першу партію забракували за однієї невдалої свічки з тисячі. Пропонують один з найширших асортиментів свічок і активно конкурують з Champion у світі автоспорту.

Інші статті
  • ТОП виробників деталей гальмівної системи
    ТОП виробників деталей гальмівної системи
    Одной из важнейших деталей дисковой системы торможения является сам диск. Это устройство, которое испытывает постоянное трение, но при этом должно сохранять свою форму. Изготавливаются диски из прочного и надежного металла, чтобы колодки не стирали рабочую поверхность (или делали это минимально). Важно убедиться в том, что вы покупаете качественный диск, иначе уже через полгода эксплуатации автомобиль начнет демонстрировать неприятности в эксплуатации.
    Повна версія статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner