ЗАМІНА ПРИВОДНОГО РЕМЕНЯ: КОЛИ ПЕРЕВІРЯТИ І ЯК ЗАМІНИТИ
ЗАМІНА ПРИВОДНОГО РЕМЕНЯ: КОЛИ ПЕРЕВІРЯТИ І ЯК ЗАМІНИТИ
Приводний ремінь, що використовується в автомобілях, приводить в рух допоміжні агрегати ДВС. За рахунок обертання колінчастого вала передає крутний момент, забезпечуючи роботу навісного обладнання. Приводний ремінь має свій ресурс, різну довжину, різне кількість струмків та зубців.
ФУНКЦІЯ ПРИВОДНОГО РЕМЕНЯ
Приводний ремінь необхідний для передачі крутного моменту від колінчастого вала, завдяки якому обертаються допоміжні агрегати. Передача моменту здійснюється за рахунок тертя (поліклиновий ремінь) або зачеплення (зубчастий ремінь). Від ремінного приводу задіяла робота генератора, без якого неможливий заряд АКБ і підтримання постійної напруги бортової мережі. Компресор кондиціонера і насос ГУР також працюють за рахунок ремінного приводу. В окремих випадках на водяний насос приводиться від зубчастого ременя (двигун 1.8 TSI VAG).
ТЕРМІН СЛУЖБИ ПРИВОДНИХ РЕМЕНІВ
Завдяки конструктивним особливостям (еластичність і гнучкість) середній ресурс ременя становить 25 000 годин роботи або 80 000 км пробігу. На практиці термін служби ременя може відрізнятися в ту чи іншу сторону, залежно від наступних факторів:
- якість ременя;
- кількість агрегатів, що приводяться в рух одним ременем;
- знос шківа коленвала і інших агрегатів;
- спосіб установки ременя і правильна натяжка.
РЕГУЛЯРНА ПЕРЕВІРКА ПРИВОДНИХ РЕМЕНІВ
Періодична перевірка на натяжки ременя повинна здійснюватися щосезону. Діагностика ременя виконується при вимкненому двигуні. Рівень натяжки перевіряється натисканням пальця, при цьому прогин не повинен бути більше 2 див. При візуальному огляді виявляється факт наявності або відсутності тріщин. При найменшому ушкодженні ремінь необхідно замінити, інакше він у будь-який момент може порватися.
Також перевірка ременя здійснюється в окремих випадках:
- недостатній заряд АКБ;
- кермо (при наявності гідропідсилювача) став туго обертатися, особливо в холодну пору;
- кондиціонер слабо холодить;
- при роботі допоміжних агрегатів лунає скрип, а при попаданні води на ремінь відбувається його провертання.
КОЛИ І ЯК ТРЕБА МІНЯТИ РЕМІНЬ ПРИВОДНИЙ
Приводний ремінь необхідно змінювати згідно з регламентом, зазначеною заводом-виробником, або при наявності вищевказаних факторів зношування ременя. Мінімальний ресурс ременів — 50000 км, знос при меншому пробігу говорить про люфт одного з привідних шківів або про погану якість ременя.
Залежно від модифікації двигуна і конструкції приводу допоміжних агрегатів, поміняти ремінь самостійно. Різниця полягає в типі натягу:
- натяжка болтом
- натяжка роликом.
Також, агрегати можуть приводитися в рух одним ременем, або індивідуально, наприклад: автомобіль Hyundai Tucson 2.0 оснащується кондиціонером і насосом гідропідсилювача, на кожен з яких припадає по індивідуальним ременя. У рух ремінь насоса ГУР приводиться від шківа генератора, і кондиціонера від коленвала. Натяг ременя кондиціонера здійснюється роликом, а генератора і насоса ГУР — болтом.
Процес заміни приводних ременів на прикладі Hyundai Tucson:
- двигун повинен бути вимкнений, селектор КПП повинен стояти в режимі "P" або на 5 передачі з включеним ручним гальмом;
- переднє праве колесо потрібно зняти для доступу до шківа коленвала;
- для доступу до шківа КВ необхідно зняти пластиковий пильник, захищає ремені від потрапляння бруду;
- під капотом першим дістається ремінь насоса ГУР, для цього потрібно послабити кріплення і підвести насос ближче до двигуна;
- ремінь генератора знімається шляхом ослаблення кріплення, аналогічно насоса ГУР;
- останнім знімається ремінь на компресорі кондиціонера, тут натяг проводиться роликом, який кріпиться болтом збоку, і в залежності від сили затяжки болта регулюється натяг ременя; досить злегка відкрутити болт і ремінь ослабне;
- установка нових ременів проводиться в зворотній послідовності, пильовик поставити назад в останню чергу після перевірки роботи ременів.
Особливу увагу приділіть якості виробів, намагайтеся купувати оригінальні запчастини, щоб уникнути ризику передчасного зносу.
ЯК НАТЯГНУТИ, ПІДТЯГТИ АБО ПОСЛАБИТИ РЕМІНЬ ПРИВОДНИЙ
На тому ж прикладі:
- ремінь кондиціонера натягується роликовим механізмом за допомогою бічного болта, який рухає ролик вперед-назад; для натягу болт провернути за годинниковою стрілкою, для ослаблення проти годинникової (прогин нового ременя не більше 1 см);
- ремінь генератора натягується спеціальним довгим гвинтом, при закручуванні його генератор відсувається назад, створюючи натяжку, у зворотному напрямку ремінь послаблюється
- для затягування або ослаблення ременя насоса ГУР потрібно послабити болт кріплення вузла, вибрати необхідне натягнення і затягнути болт, якщо недостатньо натягу — скористайтесь монтуванням і упріться між двигуном і насосом, відсуваючи насос вперед по ходу руху авто.
ЧОМУ РЕМІНЬ ПОЧАВ СВИСТІТИ
Свист ременя відбувається з наступних причин:
- при русі на ремені потрапила вода, відбулося провертання щодо шківа;
- несправність підшипників генератора або насоса ГУР, підвищують навантаження на ремінь;
- недостатнє натяг або навпаки;
- неякісний виріб.
Якщо ремені знаходяться у хорошому стані, але періодично виникає писк — рекомендується придбати спрей-кондиціонер, який стягує ремінь, продовжуючи йому термін служби.
BY: ДЕНИС ФЕДОРЧУК
- ТОП виробників деталей гальмівної системиОдной из важнейших деталей дисковой системы торможения является сам диск. Это устройство, которое испытывает постоянное трение, но при этом должно сохранять свою форму. Изготавливаются диски из прочного и надежного металла, чтобы колодки не стирали рабочую поверхность (или делали это минимально). Важно убедиться в том, что вы покупаете качественный диск, иначе уже через полгода эксплуатации автомобиль начнет демонстрировать неприятности в эксплуатации.Повна версія статті