Продавець auto-detali розвиває свій бізнес на Prom.ua 3 роки.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Кошик
339 відгуків
Магазин автозапчастей
  • auto-detali
  • Статті
  • Заміна масла в двигуні: коли, через скільки і яке масло заливати?

Заміна масла в двигуні: коли, через скільки і яке масло заливати?

Заміна масла в двигуні: коли, через скільки і яке масло заливати?

Заміна масла в двигуні: коли, через скільки і яке масло заливати?

Автор: Нік Движнов

 

Перш ніж міняти масло в старій машині на більш щільне, подумавши, що це чимось допоможе, подумайте двічі. Якщо ви використовуєте напівсинтетичне масло замість синтетичного, це зміна не буде мати жодного сенсу. У цій статті ми радимо, як правильно вибрати масло, коли (через скільки) варто замінити масло і яке масло заливати.

Заміна масла в двигуні Заміна масла в двигуні

Кожне моторне масло змінює свою плинність під впливом температури. Кожне холодне масло густіє, і коли воно стає тепліше, воно стає все більш рідким. Таким чином, чим вище температура масла, тим тонше і слабше стає масляна плівка, яка розділяє взаємодіючі металеві частини. Товщина масляної плівки має вирішальне значення для стану двигуна: занадто густе масло занадто повільно досягає точок змащування, а надто тонке — створює занадто тонку плівку для достатнього захисту взаємодіючих елементів.

В результаті, коли ми сильно натискаємо на газ, коли двигун працює на низькій швидкості, масляна плівка розривається, і двигун зношується значно швидше.

Клас в'язкості, що визначає поведінку масла при різних температурах, є його ключовим параметром.

Та ж машина, різні олії

Практично кожен двигун можна змастити маслом різних класів в'язкості. Рекомендації виробників розрізняються в залежності, серед іншого від кліматичної зони, в якій використовується автомобіль, і умов експлуатації. У Скандинавії важливо, щоб масло зберігало свою текучість при вкрай низьких температурах, інакше взимку було б неможливо заводити автомобілі. У південної Європі «зимові» властивості масел менш важливі, але у жарку погоду температури в двигунах можуть бути вище, ніж в автомобілі, що їздять в прохолодному кліматі. Тому на півдні частіше використовуються масла з підвищеною «літньої» ступенем в'язкості.

Як вибрати в'язкість

Почнемо з рекомендацій виробника автомобіля, в яких вказана допустима в'язкість сорти масла в посібнику з експлуатації автомобіля. Дуже часто олії різних класів в інструкції з експлуатації описуються як «рекомендовані» або «хороші» і, наприклад, «прийнятні» для даного автомобіля. А поки давайте зупинимося на тому, що дозволяє виробник; наприклад, олії 0W-40, 5W-40, 10W-40. Кожен з них підтримує однакову в'язкість при робочій температурі, але по-різному густіє на холоді.

0W-40 забезпечує легкий запуск і досягає самих швидких змащення вузлів, 5W-40 гірше в цьому відношенні, але все ще дуже хороший, в той час як 10W-40 стає настільки густим в сильний мороз, що ми відчуємо це, заводячи машину після холодної ночі (двигун навряд чи «розкрутиться»).

Якщо ціна не є проблемою, виберіть 0W-40, тому що він найкращий, хоча його зверхність можна відчути тільки взимку, влітку це не має значення. Стан двигуна і його прокладок в даному випадку не має значення — після прогріву двигуна ці масла ведуть себе однаково, бо мають однаковий річний клас в'язкості. Однак, якщо у нас є вибір масел 5W-30 і 5W-40, вибір буде мати серйозні наслідки незалежно від пори року.

Масло з літнього в'язкістю «30» при нормальній роботі двигуна дає більш тонку масляну плівку, ніж масло з в'язкістю «40».

В результаті масло «30» створює менший опір і економить мінімальна кількість палива, але його недоліком є те, що двигун менш захищений від перевантажень, ніж при використанні масла «40». Багато механіки, які зіткнулися з такою дилемою, радять заливати масло 5W-40 в двигун. Завдяки цьому ресурс двигуна триватиме довше.

Однак варто знати, що деякі двигуни створені для «рідкісних» масел, і виробники обережно попереджають, що про використанні будь-яких інших масел не може бути й мови.

Зношений двигун?

Вибір масла також може визначатися станом двигуна.

Зношений блок має більшу вироблення вузлів, спалює масло, видає шум. У цьому випадку більш густе масло, хоча воно і не відновить його, «заспокоїть», «заклеит» і дозволить вам покататися деякий час без ремонту.

У такій ситуації перед вибором, описаним вище, ми вибираємо масло 5W-40 замість 5W-30!

Часто механіки рекомендують наливати ще більш густе масло, наприклад, 5W-50 або 10W-60, навіть якщо це не зазначено в інструкціях.

Такі масла зазвичай використовуються в спортивних автомобілях (незважаючи на те, що вони викликають більший опір і теоретично знижують продуктивність двигуна!). Але більш густе масло забезпечує кращий захист.

Зверніть увагу, що в сучасних двигунах, адаптованих до енергозберігаючих масел, такі експерименти краще не проводити без консультації з досвідченим механіком.

Безглузда заміна

Часто бувають ідеї замінити масло з синтетичного на напівсинтетична (і в той же час з в'язкості, наприклад, від 5 W-40 до 10W-40) тільки з-за віку та пробігу автомобіля.

Така зміна не має сенсу, навіть якщо двигун вже показав ознаки зносу! Просто зрозумійте, що масла 5W-40, 10W-40 відрізняються один від одного (за в'язкості) тільки своєю стійкістю до низьких температур: 10W-40 при роботі двигуна після морозної ночі захищає агрегат набагато гірше, ніж масло з в'язкістю 5W-40.

Під час нормальної роботи в'язкість обох масел однакова, тому немає необхідності герметизувати запотівання двигуна (коли масло потроху проявляється під прокладок) при використанні масла 10W-40. Так як і немає сенсу заливати низькоякісне масло у вироблений двигун, коли воно вимагає підвищеного відходу і кращого захисту, щоб попрацювати ще якийсь час без ремонту.

Що робити, коли двигун починає «потіти»?

Спосіб відкласти ремонт двигуна, який спалює масло або вже зношені прокладки, — це використовувати більш щільне олія, ніж раніше, тобто 5W-50 замість 5W-40. Однак, не забудьте переконатися, що двигун «переживе» це зміна.
Ще один спосіб герметизації двигуна — купити спеціальне масло для старих автомобілів, від якого м'яко набухають ущільнення і запобігають протікання. Тоді вам не потрібно змінювати в'язкість масла.

Яка витрата мастила в двигуні?

Виробники захищають себе від скарг споживачів, про витрату масла в двигуні до 0,5-1,5 л на 1000 км! В крайньому випадку це може означати, що автомобіль буде спалювати 5-15 літрів олії на 10000 км і виробник скаже що все нормально.
На практиці високий витрата масла є нормальним у деяких нових двигунах при обкатці (як бензинових, так і дизельних), хоча це не завжди так.
Для двигунів старих спортивних автомобілів також є нормальним збільшення споживання масла.
Витрата масла на рівні 0,3-0,5 літра на 1000 км в середньому автомобілі слід вважати ненормальним, особливо якщо цей симптом раніше не виникало. Масло зникає, згорає в двигуні з-за зносу поршневих кілець. Часто причиною є зношені ущільнення клапанів, компоненти головки двигуна або, наприклад, турбонаддув.
Буває і так, що масло просто протікає через пошкоджене ущільнення — це видно неозброєним оком, якщо ми подивимося під капот або під автомобіль. Сліди витоків також можна побачити на паркувальних місцях.
Також буває (особливо в сучасних дизельних двигунах з сажовими фільтрами), що рівень масла в двигуні збільшується. Причина в тому, що контролер двигуна, намагаючись підвищити температуру у вихлопній системі, збагачує суміш — частина палива потім тече через стінки циліндра в масляний піддон. Якщо робота фільтра неефективна і система повторює цю процедуру багато разів, рівень масла в піддоні збільшується.
Це небезпечно, тому що додавання палива виразно змінює в'язкість масла (розбавляє його) і його захисні властивості! Якщо ми виявимо, що паливо потрапило в масляний піддон, масло повинне бути замінене новим якомога швидше. Рівень масла в масляному піддоні також може підвищитися, якщо пошкоджені головка блоку циліндрів, блок циліндрів або прокладка головки блоку циліндрів. Якщо вода потрапила в двигун із системи охолодження, автомобіль не може рухатися — його слід відбуксирувати в майстерню! Продовження руху може призвести до заклинювання двигуна.

Що станеться, якщо замінити масло з одного типу на інший?

Замість 5W-40 наливаємо 10W-40 — погіршення властивостей у зимовий період.Масло 10W-40 більш густе на холоді, що ускладнює запуск, уповільнює роботу вузлів мастила. 10W-40 в більшості випадків є напівсинтетичним маслом, тому воно більш, ніж 5W-40 (синтетичне), схильне до зносу, його параметри змінюються (включаючи в'язкість) більшою мірою під впливом роботи. Згорання масла і товщина масляної плівки в двигуні при робочій температурі не змінюються.
Замість 10W-40 — 10W-60 — товщина масляної плівки збільшується, двигун краще захищений від перевантажень. Зношений блок стане тихіше і герметизований. Витрата моторного масла знижений. Внутрішній опір двигуна також збільшується, що збільшує (хоча і не обов'язково помітно) витрата палива, а також його продуктивність. Увага!Двигуни, адаптовані до енергозберігаючих масел, можуть не витримувати мастила «спортивним» маслом.
Замість 10W-40 — 15W-40 — взимку при дуже низьких температурах у вас можуть виникнути проблеми з запуском холодного двигуна. Мастило на початковому етапі погіршується, що може привести до більш швидкого зносу двигуна. При робочої температурі опір і герметичність двигуна не змінюються, хоча варто відзначити, що 15W-40 звичайно являє собою мінеральне масло і, отже, вона більше схильна до зносу, ніж напівсинтетичне. Масло 15W-40 зазвичай дешевше, ніж 10W-40, але гірше за властивостями.
 Замість 5W-40 — 5W-30 — внутрішні опору двигуна до високих навантажень зведені до мінімуму. Масляна плівка, вироблена маслом 5W-30, тонка. Якщо двигун підходить для цього типу оливи, це нормально. В іншому випадку він зазнає пошкодження під час перевантажень. Загалом: економимо паливо, але існує ризик швидкого зносу. Взимку морозостійкість не змінюється. Якщо в цьому немає необхідності купувати масло з літнього в'язкістю «30» не має особливого сенсу.
Замість 10W-40 — 0W40 — якщо тільки двигун адаптований до таких змін, це, безумовно, не зашкодить йому. Масло 0W-40, безумовно, є повністю синтетичним продуктом, стійким до зносу. Взимку, коли холодний двигун запускається, він гарантує практично миттєвий доступ до вузлів мастила. На етапі запуску 0W-40 викликає низький опір, що призводить до економії палива. Недолік: масла цієї в'язкості досить дороги.
Замість 15W-40 — 10W-60 — це один із варіантів захисту двигуна в старому автомобілі, якщо він досить зношений. Поліпшуються не тільки зимові властивості масла, але і усуваються підтікання, збільшується компресія, витрата масла знижується. Масло 10W-60 — досить дороге синтетичне масло, але в порівнянні з мінеральним маслом 15W-40 воно має більш тривалий термін служби — воно краще переносить важкі умови праці. Це набагато краще рішення, ніж додавання різних «реставраторів» в двигун.
Замість 5W-40 — 0W-20 — ці види заміни відбуваються в спорті, якщо ми хочемо максимальної продуктивності двигуна на одному або двох кіл траси. Однак ми повинні рахуватися з тим, що після таких змагань двигун потребує капітального ремонту. Масло 0W-20 дуже водянисте, воно створює мінімальний опір, однак тонкий шар масляної плівки виявляється недостатнім при більш високих навантаженнях і, як наслідок, метал треться об метал.
Замість 5W-40 — 0W-40 — ми змінюємо синтетичне на синтетичне, але з трохи кращими зимовими властивостями. Масло з зимової в'язкістю «0W» зберігає здатність текти і запускатися при температурі -5 C нижче, ніж олія з зимової в'язкістю «5W». Протягом м'якої зими двигун може взагалі не відчувати це зміна, або ви відчуєте це у невеликий ступеня. Проте, якщо ми можемо дозволити собі трохи дорожче і краще масло, немає ніяких протипоказань до цієї зміни, навіть у старих автомобілях.

 

Інші статті