Продавець auto-detali розвиває свій бізнес на Prom.ua 3 роки.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Кошик
291 відгук
Магазин автозапчастей
  • auto-detali
  • Статті
  • Що таке термостат і для чого він потрібен в автомобілі

Що таке термостат і для чого він потрібен в автомобілі

Що таке термостат і для чого він потрібен в автомобілі

Що таке термостат і для чого він потрібен в автомобілі

 

Сучасні автомобілі продовжують ускладнюватися, а їх деталі вже не можна розібрати і зібрати на коліні. Але є запчастини, які так і не змінилися. Одна з них – термостат.

термостат

Принцип роботи та функції

Щоб зрозуміти, навіщо потрібен термостат, згадуємо принцип роботи двигуна і те, що найкраще йому працюється на робочих температурах в межах 75-95°С. При цьому «на холодну», під час запуску, мотор працює не ефективно. Висновок? Потрібно допомогти йому швидше прогрітися. Яким чином? Коли мотор функціонує на повну, йому потрібна система охолодження (радіатор, антифриз, помпа, сорочка охолодження двигуна), яка не дозволяє двигуну перегріватися. Але що робити, якщо на старті нам якраз і потрібно, щоб мотор тимчасово перегрівся і дійшов до потрібної температури? Може на час «відключити» систему охолодження? Саме це і робить термостат.

як працює термостат

Коли ви тільки-но запустили двигун, термостат перекриває струм охолоджуючої рідини від двигуна до радіатора і помпи (по «великому колу охолодження»). Антифриз крутиться тільки навколо циліндрів і головки блока. Рідина нагрівається швидше, мотор теж. Як тільки двигун досягає нижньої межі робочих температур (зазвичай близько 75°С), клапан термостата починає поступово відкривати струм охолоджуючої рідини по «великому колу». Як правило, термостат налаштований так, щоб до верхнього порогу робочих температур (близько 95°С), він повністю відкрився і система.

Типи термостатів

За типом конструкції термостати діляться на кілька типів. Одноклапанные – це класичні термостати, в яких один клапан відкриває/закриває потрібні патрубки. Двоступеневі – для систем з високим тиском системи охолодження, коли один клапан не справляється. У них використовується дві тарілки клапана – спершу тиск долає мала тарілка, а потім в роботу включається велика і дозволяє повністю відкрити термостат. Двухклапанные термостати використовують різні клапани для різних патрубків. Один відкриває/закриває малий коло охолодження, другий – великий круг. За принципом управління термостати можна поділити на традиційні та електронні. У традиційних за відкриття термостата відповідає термочутливий елемент (найчастіше – з технічним воском всередині). Все побудовано на фізиці – речовина розширюється і тягне за собою клапан.

В електронних термостатах відкриття регулює датчик і електронний блок управління. Такий термостат налаштований на відкриття на більш високих температурах вище 100°C. У першу чергу це необхідно для зниження рівня шкідливих викидів при прогріванні двигуна. І якщо спочатку такі термостати стояли в основному на «заряджених» моторах, на кшталт BMW Alpina, то зараз вони використовуються на цілком «цивільних» машинах, начебто Skoda Octavia Tour 1.6 BFQ або Opel Astra G 1.6 Z16XEP.

Источник:https://leoparts.com.ua/info/articles/chto-takoe-termostat-i-dlya-chego-on-nuzhen-v-avtomobile

Інші статті