Продавець auto-detali розвиває свій бізнес на Prom.ua 6 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
2780 відгуків
promo_banner
Магазин автозапчастей

Класифікація масел по API

Класифікація масел по API

Класифікація масел по API

  Інформація  Статті  Класифікація масел по API

Крім позначень в'язкості, начебто 5W-30, на каністрах масла часто зустрічаються написи API SJ/CH. Розбираємося з тим, що вони означають.

Історія виникнення

Спочатку існувало тільки два класи. Бензиновий позначався буквою S (від слова Service), а дизельний – буквою С (від Commercial). Додатково використовується друга літера, починаючи з А і поки не закінчиться алфавіт, яка деталізує клас. Часто виробники вказують подвійну класифікацію – API SL/CI, наприклад. Тому що масла підходять для будь-яких моторів.

З 1994 року з'явився клас ILSAC. Свою назву він отримав від Міжнародного комітету по стандартизації і апробації моторних масел (International Lubricant Standartization and Approval Committee). Його створили автовиробники США і Японії, щоб запровадити більш суворі стандарти виробництва масел.

Класи API по бензину

SA-SH – класи для машин починаючи від 1930-х і до 1996 років. На сайті API ці класи вказані як застарілі. Хоча ви легко знайдете у продажу олії класів SH, SG і навіть SF. Це легко пояснити – в США ви не знайдете таких старих машин, а у нас вони ще щосили експлуатуються.

SJ – масла для автомобілів від 2001 до 2004 року випуску. Цю категорію автоматично отримують всі масла – вони підходять для будь-яких двигунів, використовуваних раніше.

SL – з 2004-го по 2010-й рік. Стали реакцією на появу турбірованних моторів, а також каталізаторів. Забезпечують розширені інтервали заміни.

SM – для машин старше 2010-го року.

SN – найсучасніший на сьогодні клас. Відрізняється від SM тим, що такі масла додатково забезпечують енергозберігаючі властивості, захист від утворення шламів, захист ущільнень. Але найголовніше – їх можна використовувати разом з біопаливом.

Класи API по дизелю

CA-CG – класи для машин, починаючи від 1930-х і до 1998 років. На сайті API вказані як «застарілі». Масла класів CF і CG підходять для автомобілів від 1994-го, але не старше 2009 року. Аналогічно з бензиновими, ви можете знайти такі масла у продажу в Україні, хоча ці класи більше не підтримуються API.

СН-4 – з'явився в 1998-му і в цьому класі з'явилася цифра «4», що означає чотиритактні двигуни. Є заміною всіх ранніх класів.

СІ-4 – заробив в 2002 році. Для двигунів з системами EGR. Через два роки з'явився клас API CI-4 PLUS – такі масла ефективніше борються з сажею і відкладеннями.

CJ-4 — з'явився в 2006 році. Відповідь на появу сажових фільтрів і розробку нових систем доочистки вихлопних газів.

CK-4 – найсучасніший на сьогодні клас, для машин старше 2017 року. Особливо ефективні для продовження життя систем доочистки відпрацьованих газів. Мають підвищені анти-речовини, властивості, мастильної плівки навіть при високому тиску і температурі, і захист мотора і його прокладок.

FA-4 – додатковий клас, який практично аналогічний CK-4. Його відмінність в тому, що такі масла підходять тільки для моторів з суворими обмеженнями викидів парникових газів. І якщо масла CK-4 є заміною більш раннім класах, то FA-4 несумісні з більш старими моторами. Використовувати їх можна тільки за рекомендацією автовиробника.

Класи API по ILSAC

Як ми вже сказали, класи ILSAC мають більш суворі вимоги. Серед них:

У класифікації ILSAC на сайті API всі класи від GF-1 до GF-4 вважаються застарілими (для автомобілів від 1994 року до 2010-го).

Клас GF-5 презентували у 2010-му одночасно з API SN. Такі олії захищають мотори навіть при дуже високих температурах, забезпечують підвищену економію палива, захищають двигун і його ущільнення. Підходять для моторів, що працюють на біопаливі. Масла класу GF-5 підвищують інтервали заміни і є стандартом для нових моторів.

Навіщо автовласникові ця інформація?

Запомнить всю эту информацию сложно, да и не нужно. Тем более что классификация API обозначает не какие-то конкретные характеристика, а соответствие масел годам выпуска автомобилей. Знание принципов поможет вам не попасть впросак, когда вам пытаются продать «отличное полусинтетическое масло с классификацией API SG/CF». А на самом деле это продукт для машин середины 90-х. Даже если вы не запомните, что для большинства современных машин подходят масла не ниже SL/CI, то классификацию легко «загуглить» в сети со смартфона, сразу получив нужную информацию.

Також наявність логотипу API на каністрі означає, що виробник не пошкодував грошей і не побоявся пройти перевірку, щоб отримати сертифікат відповідності однією з найбільш авторитетних організацій контролю якості продукції.

  • здатність масла зберігати плівку навіть при високому тиску;
  • енергозберігаючі властивості;
  • забезпечувати фільтрацію навіть, якщо холодне масло;
  • масло має низьку летючість, знижуючи витрату;
  • олія містить менше фосфору і дбайливо ставиться до каталізаторів;
  • знижені характеристики піноутворення.

 

Джерело: https://leoparts.com.ua/info/articles/klassifikatsiya-masel-po-api

Інші статті
  • ТОП виробників деталей гальмівної системи
    ТОП виробників деталей гальмівної системи
    Одной из важнейших деталей дисковой системы торможения является сам диск. Это устройство, которое испытывает постоянное трение, но при этом должно сохранять свою форму. Изготавливаются диски из прочного и надежного металла, чтобы колодки не стирали рабочую поверхность (или делали это минимально). Важно убедиться в том, что вы покупаете качественный диск, иначе уже через полгода эксплуатации автомобиль начнет демонстрировать неприятности в эксплуатации.
    Повна версія статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner