Автомобільні фільтри

Автомобільні фільтри
Інформація
Статті
Автомобільні фільтри
Що таке фільтр? Багато власників автомобілів, на жаль, забувають про важливість цієї деталі, адже фільтр – це надійний захист двигуна і його основне призначення видалення домішок, пилу і т. п. Існує три типи фільтрів, які є в кожному двигуні: повітряний фільтр, паливний фільтр (бензин або дизельне паливо) і масляний фільтр. Враховуючи, що вони повинні "відбирати" домішки, їх тривалість корисної експлуатації обмежена за часом і сумарного пробігу транспортного засобу. З цієї причини дуже важливо, щоб їх заміна, здійснювалася на регулярній основі.
Типи фільтрів
Масляний фільтр: служить для відбору різних частинок, які знаходяться в мастилі загальної ланцюга, наприклад, окислювачі, шматки металу, пилу і бруду. Забезпечує працездатність двигуна при збереженні потужності і продуктивності на оптимальному рівні, і в той же час зберігає якість масла.
Повітряний фільтр: запобігає попадання в робочу частину двигуна, частинок пилу (абразивної), які знаходяться в повітрі.
Паливний фільтр: видаляє забруднення з палива з метою запобігання пошкодження частин двигуна. Фільтри для дизельного палива також затримують воду, яка може перебувати в паливі, як конденсат.
Періодична перевірка і заміна
Повітряні фільтри повинні регулярно перевірятися, як правило, забите пилюкою робоча поверхня фільтра не пропускає достатню кількість повітря, в результаті виникає проблема з перевитратою палива.
Коли міняти масло, немає чіткого правила, ви повинні слідувати інструкціям виробника вашого транспортного засобу. Тим не менш, ми рекомендуємо заміну:
- Масляний фільтр: при кожній заміні масла (бензин або дизельне паливо).
- Повітряний фільтр: кожні 10 000 або 20 000 км в залежності від умов експлуатації автомобіля.
- Паливний фільтр (дизель): кожні 20 000 30 000 км.
- Фільтр очищення бензину: кожні 30 000 км.
- Фільтр салону: кожні 15000 км чи, принаймні, один раз в рік, у відповідності з екологічними умовами використання транспортного засобу.
Повітряний фільтр при регулярній заміні:
- двигун працює краще і, отже, споживає менше палива
- мінімізує викиди
Масляний фільтр:
- з моменту, коли фільтр насичений домішками, клапан перекриває масляний фільтр, і це викликає прискорений знос механічних частин. Якщо ви хочете замінити фільтр самостійно, не забудьте змастити прокладку нового фільтра чистим маслом і затягніть його від руки.
Як вибрати фільтр для автомобіля
Повітряні фільтри, що випускаються для автомобілів, потрібні для того, щоб вони могли ретельно очищати вхідний повітряний потік в двигун внутрішнього згоряння. Якщо їх не існувало в природі, то знос всіх механізмів двигуна відбувається з великою швидкістю.
І від того, який саме фільтр буде стояти в підкапотному просторі автомобіля, і буде залежати ресурс роботи самого двигуна.
Так які повітряні фільтри зустрічаються на нашому автомобільному ринку?
Коли потрібно встановити повітряний фільтр на вітчизняний вантажівка типу «Газелі», то доведеться вибирати т.зв. мокрий фільтр, в якому фільтруючим елементом є мінеральне масло, що є більшою частиною відпрацюванням.
Але більш перевіреними вважаються сухі фільтри, які можуть мати картонний або паперовий фільтруючий елемент. Як правило, якщо в цих фільтрах стоять фільтруючі елементи провідних європейських фірм, то ступінь очищення повітря може досягати неймовірної цифри - 99.4%! Це дуже багато, і це дійсно дає результат - двигун авто буде працювати значно довше до першого капітального ремонту.
Але дані фільтри мають свій корінний недолік - їх не можна мити і вони є причиною високої витрати палива, якщо забиваються пилом або брудом. І як результат - різке зниження потужності двигуна автомобіля.
Але вихід є - це фільтри нульового опору, які в своїй конструкції мають звичайний поролоновий фільтр, який властивий тим, що через нього може проходити куди більше повітряного потоку. Даний вид фільтрів називають фільтрами нульового опору. Вони дозволяють на порядок підняти потужність двигуна, хоча і мають один суттєвий недолік - вони відрізняються гучністю.
У ситуації, коли і такий вид фільтра може виявитися перешкодою для збільшення потужності, має сенс звернути увагу на фільтри холодного пуску або cold air intake. Вхідний патрубок такого фільтра опускається нижче двигуна, повітря засмоктується більш холодним, що позитивно позначається на загальній потужності двигуна.
Але якою б фільтр не вибрав водій, йому важливо знати, що його треба своєчасно міняти по мірі зносу. І чим частіше буде змінюватися масло або картридж фільтра, тим довше виявиться ресурс будь-якого двигуна внутрішнього згоряння.
Заміна масляного фільтра і очищення системи змащення авто
Серйозна, повноцінна профілактика системи змащення автомобіля проводиться досить рідко. Обладнання, необхідне для виконання такої глобальної процедури, зустрічається лише у нечисленної групи добре оснащених СТО. Але результати цієї процедури дозволяють максимально берегти двигун від зносу.
Для примусового очищення системи змащення автомобіля необхідний дорогий промивний стенд. Він підключається до масляного фільтру гнучким шлангом через спеціальне гніздо. Також його трубка під'єднується до картеру в точці зливного отвору. Відпрацьоване масло повністю зливається і потрапляє в спеціальний резервуар, в якому проходить цикл примусового замкнутого обертання. Відбувається потрійна очищення масла допомогою центрифуги, фільтра тонкого очищення і сітчастого фільтра. Зливний отвір пропускає забруднене масло на випуск, а з резервуара стендового качає вузла у двигун надходить чисте промивне масло. Забруднення, чужорідні частинки розмірами до міліметра видаляються з системи змащення.
Процес триває протягом проміжку часу, що залежить від стану масел. В результаті процедури виходить і входить масло повинне придбати ідентичну оптичну щільність. Це є сигналом до завершення процедури. Промивши 3-4 двигуна, майстри міняють стенді масло. Тиск, під яким надходить у систему промивне масло, досягає чотирьох-п'яти атмосфер. Завдяки таким показникам, відбувається вимивання з мотора смолянистий утворень, абразивних частинок, залишків забруднень. Все це осідає у фільтрах на стенді і може знову потрапити на поверхню вузлів машини. Тому, періодично промивне масло потребує заміни.
Технологія стендової промивки системи мастила
Перший десятихвилинний етап промивання полягає в циркуляції очисного масла при вимкненому двигуні. Цей процес дає первинні результати, основну промивку. Для посилення ефективності очищення процедуру повторюють при запущеному двигуні. Це допомагає добре прочистити закупорені масляні канали. Контрольна промивка, якщо така потрібна, передбачає обертання масла в зворотному напрямку. За такої зворотної циркуляції з піддону усуваються найбільш проблемні і запущені забруднення, а також часточки продуктів зносу металевих і пластикових елементів. Некоторые образования не удаляются даже сильнодействующими промывочными маслами. Против устойчивых загрязняющих образований зачастую бессильны и интенсивные моющие добавки для авто. Поэтому для усиления эффекта применяют обратную циркуляцию. Чем меньше износ машины, тем меньшее давление подается в систему.
Удаление остаточных загрязнений
После обычной очистки смазочной системы в гараже или на стендовом оборудовании в автосервисе непременно в двигателе остается малое количество масляной смеси. Их удаление – процедура утомительная, но обязательная. Она выполняется в такой последовательности:
Установка нового фильтра:
- Долив 1,2 л масла
- Холостой запуск двигателя на 5 минут
- Слив масляной смеси
- Замена масляного фильтра
- Заполнение системы маслом в полном объеме
Целесообразно иметь для регулярного использования отдельный новый фильтр специально для промывки системы.
Помимо такого способа, есть еще один. Смазочную систему интенсивно продувают воздушной струей. Она образуется под давлением до трех атмосфер и поступает в систему через маленькое отверстие в трубочке масляного щупа. Поочередно откручивая фильтр и сливную пробку картера, остатки эффективно удаляют из системы.
Джерело: https://leoparts.com.ua/info/articles/auto-filters
- ТОП виробників деталей гальмівної системиОдной из важнейших деталей дисковой системы торможения является сам диск. Это устройство, которое испытывает постоянное трение, но при этом должно сохранять свою форму. Изготавливаются диски из прочного и надежного металла, чтобы колодки не стирали рабочую поверхность (или делали это минимально). Важно убедиться в том, что вы покупаете качественный диск, иначе уже через полгода эксплуатации автомобиль начнет демонстрировать неприятности в эксплуатации.Повна версія статті