Продавець auto-detali розвиває свій бізнес на Prom.ua 6 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
2780 відгуків
promo_banner
Магазин автозапчастей

Яким був найшвидший український авто всіх часів

Яким був найшвидший український авто всіх часів

Яким був найшвидший український авто всіх часів

 

Автор: Тарас Андрієвський

У це важко повірити, але свого часу українські конструктори створювали реактивні гоночні автомобілі. Причому будували їх ще півстоліття тому, а найдосконалішим з них був ХАДІ-9.

ХАДІ-9 почали розробляти в лабораторії спортивних автомобілів Харківського автодорожнього інституту в 1969 році. Метою творців було побити світовий рекорд швидкості для авто, який на той час складав 967 км/ч. Як і західні рекордні авто тих років, болід вирішили оснастити реактивним двигуном. Вибір зупинили на РД-9БФ з тягою 3800 кгс – його запозичили у списаного винищувача Міг-19.

Звичайно, на той час такий проект був чимось фантастичним, а тому роботи над автомобілем завершили лише в 1978 році. До речі, виконували їхні студенти під керівництвом викладача і талановитого конструктора Володимира Нікітіна.

ХАДІ-9 виглядав вражаюче, адже нагадував ракету на колесах або реактивний літак без крил. Він був триколісним і мав хвостове оперення. Важив 11-метровий болід 2,5 тонни, а зупиняв його гальмівний парашут.

За розрахунками розробників, ХАДІ-9 повинен був розвинути близько 1200 км/год, тобто міг подолати звуковий бар'єр. Досягти максимальної швидкості планували в кілька етапів і спочатку збиралися розігнати автомобіль до 700-800 км/ч.

Випробування ХАДІ-9 проходили на аеродромах Чугуєва і Волгограда, а також на дні висохлого солоного озера Баскунчак. Однак більше 500 км/год розвинути так і не вдалося, оскільки всі траси були короткими і болід просто не встигав розігнатися.

Свої справжні можливості ХАДІ-9 міг би показати за кордоном, але його туди, звичайно ж, не випустили. Довгий час автомобіль демонстрували на ВДНГ у Москві і навіть зняли його у фільмі «Швидкість» (в кіно він називався «Голка»).

До наших днів ХАДІ-9 не дожив. Сіль з Баскунчака викликала корозію, яка поступово знищила кузов унікального боліда. Надшвидкісний український спорткар довелося віддати на металобрухт. Хоча ХАДІ-9 так і не став світовим рекордсменом, він все одно залишається найшвидшим українським автомобілем всіх часів.

До речі, українські інженери свого часу створювали і повнопривідні автомобілі, і купе, і навіть ралійні спорткари - і все на базі різних моделей ЗАЗ.

Джерело: https://firstgear.ua/news/auto/kakim-byl-samyy-bystryy-ukrainskiy-avto-vseh-vremen-17639.html

Інші статті
  • ТОП виробників деталей гальмівної системи
    ТОП виробників деталей гальмівної системи
    Одной из важнейших деталей дисковой системы торможения является сам диск. Это устройство, которое испытывает постоянное трение, но при этом должно сохранять свою форму. Изготавливаются диски из прочного и надежного металла, чтобы колодки не стирали рабочую поверхность (или делали это минимально). Важно убедиться в том, что вы покупаете качественный диск, иначе уже через полгода эксплуатации автомобиль начнет демонстрировать неприятности в эксплуатации.
    Повна версія статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner