Що призводить до «танцю клапанят» і як його уникнути? Відповідь автомеханіка
Що призводить до «танцю клапанят» і як його уникнути? Відповідь автомеханіка
Однією з найбільш неприємних несправностей двигунів є так званий «танець клапанят», коли відбувається прослизання ременя газорозподільного механізму, поршень зі всієї сили вдаряє об клапана, розбиваючи їх і змушуючи автовласника виконувати дорогий капітальний ремонт. Поговоримо детальніше про те, чому в двигуні гне клапана і як уникнути таких критичних несправностей.
Основні причини «танцю клапанят»
Основною причиною «танцю клапанят» є проблеми з ремінним або ланцюговим приводом газорозподільного механізму. Обрив ременя призводить до такої ситуації, коли распредвал зупиняється, при цьому колінчастий вал продовжує рух і зі всієї сили вдаряє поршнями ще не закрывшимся клапанів. Сила такого удару така, що клапани загинаються або зовсім розбиваються.
При таких несправностях з двигуна лунає різкий металевий стукіт, машина втрачає потужність, відразу після цього рекомендується заглушити мотор і ні в якому разі не заводити силовий агрегат. Якщо спробувати завести двигун, то можна посилити наявні поломки, що загрожує не тільки заміною клапанної групи, але і ремонтом головки блоку циліндрів і заміною поршнів.
Способи діагностики
Визначити візуально на око погнувшиеся клапани важко, але для виявлення таких поломок можна виконати найпростіші операції, що і дозволить визначити стан двигуна. Потрібно буде встановити ролик по мітках на ГРМ і злегка прокрутити коленвал. Якщо таке обертання відбувається вільно без затримок, то стрижні клапанів залишилися цілими. Якщо ж колінвал прокручується з працею або є невеликі затримки і стрибки в русі, то це свідчить про загнувшихся клапанах.
Отримати більш точні відомості про стан клапанів можна, лише розкривши двигун і провівши його візуальний огляд. Майстри з використанням спеціального обладнання зможуть виявити навіть мінімальне відхилення початкової геометрії клапанів, провівши повне відновлення двигуна. У кожному конкретному випадку технологія ремонту буде відрізнятися, однак у більшості випадків при загнутих клапанах витрати автовласника на таке відновлення авто будуть дуже високими.
Причини таких поломок
Основна причина поломки двигуна і загнувшихся клапанів - це обрив ременя ГРМ. Найчастіше автовласник нехтує рекомендаціями по сервісу приводу газорозподільного механізму, він не змінює їх в строк, вказаний виробником, або ж економить на роликах і набуває не надто якісні і неоригінальні запчастини. Більшість автовиробників рекомендують виконувати таку роботу на пробігу в 60-80 тисяч кілометрів, саме такий ресурс мають більшість приводів, після чого істотно збільшується ймовірність їх обриву.
Також ремінь часто рветься через використання не надто якісних деталей. Тому більшість фахівців рекомендують купувати якісні та оригінальні ремені, виконуючи таку сервісну роботу виключно в спеціалізованих майстернях. А от бажання заощадити як на самому ремені, так і на роликах, або ж звертаючись до гаражні майстерні, ми в подальшому ризикуємо отримати такі критичні проблеми з двигуном, які потребуватимуть суттєвих фінансових витрат для усунення поломок.
У рідкісних випадках проблеми з ременем ГРМ виникають через заклинившей масляної помпи, в результаті чого привід перетирається і рветься, після чого одразу заклинює двигун і гне клапана. Профілактикою таких несправностей стане підтримка двигуна і всього навісного обладнання в хорошому технічному стані, автовласникові при цьому потрібно вчасно міняти привід ГРМ, використовуючи виключно якісні оригінальні запчастини.
Підіб'ємо підсумки
Обрив приводу ГРМ і виникли в результаті цього танцюючі клапанята - це серйозна несправність, яка може потребувати капітального відновлення двигуна. Таке загинання клапанів зазначається у випадках обриву ременя ГРМ або прослизання ланцюга, щоб виключити подібне слід своєчасно виконувати сервіс, підтримувати гарний технічний стан двигуна, і не використовувати для ремонту і обслуговування мотора дешеві неякісні запчастини.
Джерело: https://cartechnic.ru/
- ТОП виробників деталей гальмівної системиОдной из важнейших деталей дисковой системы торможения является сам диск. Это устройство, которое испытывает постоянное трение, но при этом должно сохранять свою форму. Изготавливаются диски из прочного и надежного металла, чтобы колодки не стирали рабочую поверхность (или делали это минимально). Важно убедиться в том, что вы покупаете качественный диск, иначе уже через полгода эксплуатации автомобиль начнет демонстрировать неприятности в эксплуатации.Повна версія статті