Як, не вичавлюючи зчеплення, перемикати передачі на механічній коробці і чому це важливо вміти?
Як, не вичавлюючи зчеплення, перемикати передачі на механічній коробці і чому це важливо вміти?
Механічні коробки передач мають на увазі наявність на автомобілі зчеплення, що водії вичавлюють при перемиканні ступенів. При цьому можливо переключення передач без витискання зчеплення, з такою необхідністю водій може зіткнутися в тому випадку, якщо відмовили які-небудь вузли або потрібно швидко перемкнути швидкість, не вичавлюючи при цьому відповідну педаль. Поговоримо детальніше про те, як перемикати без зчеплення передачі на механічній коробці швидкостей.
Проблеми зі зчепленням
При експлуатації автомобіля на зчеплення припадає істотна навантаження, тому не рідкість вихід з ладу такого вузла, причому найчастіше подібне відбувається в дорозі, після чого потрібно або якось дістатися сервіс, або викликати евакуатор і платити гроші за подібні послуги. Найчастіше на автомобілях зі зчепленням обривається трос, який йде до вилки безпосередньо від педалі. Також може відзначатися знос і вихід з ладу вижимного підшипника, що забезпечує розведення дисків в зчепленні.
При наявності таких несправностей правильно вичавлювати зчеплення і перемикати передачу буде неможливо. Більшість автовласників, опинившись в такій неприємній ситуації, викликають евакуатор, а це сьогодні кілька тисяч зайвих рублів, які можна було б зберегти, навчившись перемикати швидкості без зчеплення. В даному випадку потрібно відповідний правильний алгоритм дій, який виключає підвищене навантаження на коробку, а автовласник зможе дістатися в сервіс або заїхати в гараж, де в подальшому і буде виконуватися ремонт автомобіля.
Як рушати і їхати на МКПП без зчеплення
Рушити на механічній коробці передач навіть у тому випадку, якщо відмовило зчеплення, не складе особливої праці. Необхідно заглушити двигун, включити першу передачу і після цього крутити стартер, злегка натискаючи педаль газу. У звичайній ситуації автомобіль просто сіпався вперед і тут же глохнул, але якщо водій буде піддавати газ, то двигун продовжить роботу, а машина почне рух. В подальшому на першій швидкості, включивши аварійку, можна дістатися сервіс, розташований неподалік.
Якщо ж гараж або майстерня знаходиться на іншій стороні міста, що доїхати на одній лише першій передачі буде неможливо. Розповімо детальніше, як перемикати швидкості на МКПП, коли з якихось причин вийшло з ладу зчеплення. Шестерні коробки передач з'єднуються один з одним по одній стороні. В той момент, коли водій відпускає акселератор буквально на кілька секунд, шестерні змінюють своє положення, і в цей момент можна включити нейтральну передачу. Тобто, водієві потрібно буде різко на швидкості відпустити газ і тут же включити нейтралку.
На рухомому автомобілі включити підвищену передачу з нейтралки не важко, потрібно лише правильно визначити оптимальні для цього обертів. Зазвичай близько 2.000 оборотів коленвала швидкість валів в МКПП і двигуні порівнюється, що дозволяє без вичавлювання педалі зчеплення включити потрібну передачу. При цьому потрібно дещо більше зусилля на важіль коробки передач, порівняно з тим, як якщо б було витиснуте зчеплення.
Щоб включити з нейтралки знижену передачу необхідно короткочасно натиснути на газ, після чого відпустити педаль, і на самому початку падіння оборотів включити знижену передачу. Слід сказати, що рух на третій або четвертій передачі буде відносно безпроблемним без зчеплення, а ось, щоб перейти на другу або першу, будуть потрібні значні зусилля. Тому слід вибирати швидкість і дорогу таким чином, щоб можна було тримати високі передачі.
Підіб'ємо підсумки
Якщо на автомобілі з механічною коробкою передач вийшло з ладу зчеплення, це не привід одразу ж викликати евакуатор і таким чином доставляти авто сервіс. Цілком можливо перемикати швидкості навіть без зчеплення, потрібно лише правильно діяти, грамотно вичавлювати педаль газу чи вірно визначати показник обертів двигуна, коли можна активувати вищий щабель, не побоюючись при цьому вивести з ладу МКПП або сам двигун.
Джерело: https://cartechnic.ru/
- ТОП виробників деталей гальмівної системиОдной из важнейших деталей дисковой системы торможения является сам диск. Это устройство, которое испытывает постоянное трение, но при этом должно сохранять свою форму. Изготавливаются диски из прочного и надежного металла, чтобы колодки не стирали рабочую поверхность (или делали это минимально). Важно убедиться в том, что вы покупаете качественный диск, иначе уже через полгода эксплуатации автомобиль начнет демонстрировать неприятности в эксплуатации.Повна версія статті