Для чого потрібен сажовий фільтр і як часто слід міняти?
Для чого потрібен сажовий фільтр і як часто слід міняти?
Багато сучасні автомобілі мають сажеві фільтри, які дозволяють поліпшити екологічність, забезпечуючи відповідність машини строгим європейським вимогам по токсичності вихлопу. Проте в процесі експлуатації такої нейтралізатор забивається, і саме з цієї причини більшість автовласників на дизельних автомобілях просто видаляють сажовий фільтр, що попереджає появу різного роду складних поломок.
Опис і принцип роботи сажового фільтра
У минулому визначити дизельний двигун можна було не тільки по характерному тракторному звуку, але і наявності з труби брудного чорного диму. У подальшому на автомобілях стали використовуватися сажеві фільтри, які очищають вихлопні гази, усуваючи сморід від згорілої солярки.
Але як тільки такий фільтр забивається сажею, з'являються проблеми з машиною, яка втрачала кінські сили, збільшується витрата палива, з'являлися проблеми з численними датчиками в каталізаторі. Все це негативно позначалося на всій роботі двигуна. Встановлюються такі фільтри виключно на дизельних двигунах, їх розташовують після каталізатора, забезпечуючи механічну очищення вихлопних газів від сажі.
Сучасні сажеві фільтри оснащується численними датчиками, які дозволяють визначити температуру вихлопних газів і обсяг пропускається повітря. На підставі останнього вся система робить висновок про стан сажового фільтра, попереджаючи автовласника про необхідність його заміни. Забившийся фільтр не зможе в штатному режимі пропускати гази, в результаті збільшується навантаження на двигун, і, якщо автовласник не проводить регенерацію або не змінює вийшли з ладу запчастини, можуть відмічатись серйозні несправності у двигуна. У кінцевому рахунку такий ремонт обійдеться в солідну суму.
Регенерація фільтра
Під регенерацією прийнято розуміти процедуру самоочищення, яка може виконуватися декількома способами. Наприклад, блок управління, визначивши забившийся фільтр, піднімає температуру вихлопних газів, для чого використовуються спеціальні форсунки, встановлені близько каталізатора і самого фільтра. Вся бруд і сажа просто вигорають, після чого фільтрувальний елемент очищається і починає справно пропускати вихлопні гази.
Також для регенерації фільтра може використовуватися спеціальна рідина, що заливається в призначений для цього окремий бак. Це рідкий каталізатор, який знижує температуру згоряння сажі, що позбавляє від необхідності установки додаткового форсунки для очищення вихлопної системи. За процес регенерації відповідає блок керування автомобілем, який самостійно приймає рішення про проведення такої роботи.
Коли міняти фільтр сажі
Зазвичай до пробігу в 200 000 кілометрів і більше сажовий фільтр вже кілька разів пережив процедуру регенерації, його фільтруючі стільники неабияк обгоріли і в подальшому просто очистити його від сажі та забруднень черговим підвищенням температури буде вже неможливо. Якщо встановлено, що вийшов з ладу каталізатор, то одночасно з ним змінюють сажовий фільтр. Найчастіше така операція в сучасних автомобілях потрібно на пробігах близько 200 тисяч кілометрів.
Безпосередньо процедура видалення сажового фільтру не представляє особливої складності, банку від системи вихлопу, де розташований очисний елемент, розрізають болгаркою, після чого выпрессовывают цілком або ж видовбують шматками разрушившийся фільтр. Потрібно лише пам'ятати про те, що одного механічного видалення фільтра і каталізатора буде недостатньо. В обов'язковому порядку встановлюються обманки, перепрошивается блок управління, що дозволяє двигуну правильно працювати навіть з віддаленими нейтралізаторами відпрацьованих газів.
Висновки
Сажеві фільтри встановлюються на дизельних автомобілях. Їх основне призначення – це фільтрація сажі, яка буде незмінно міститися у згорілій солярці. По мірі використання автомобіля сажовий фільтр забивається, падає його пропускна здатність і збільшується навантаження на двигун. В даному випадку потрібно вирізати і видаляти цей очисний елемент, одночасно видаляється каталізатор, а замість нього встановлюються спеціальні модулі, в тому числі проводиться перепрошивання блоку управління двигуном.
Джерело:https://cartechnic.ru/
- ТОП виробників деталей гальмівної системиОдной из важнейших деталей дисковой системы торможения является сам диск. Это устройство, которое испытывает постоянное трение, но при этом должно сохранять свою форму. Изготавливаются диски из прочного и надежного металла, чтобы колодки не стирали рабочую поверхность (или делали это минимально). Важно убедиться в том, что вы покупаете качественный диск, иначе уже через полгода эксплуатации автомобиль начнет демонстрировать неприятности в эксплуатации.Повна версія статті