Основні переваги та принцип роботи коробки передач DSG
Основні переваги та принцип роботи коробки передач DSG
Преселективные автоматичні коробки передач типу DSG отримали на сьогоднішній день найбільше поширення і встановлюються на більшість автомобілів німецького виробництва. Поговоримо детальніше про переваги і недоліки автоматичних коробок цього типу, розповімо про їх слабких місцях і особливості сервісу.
Опис конструкції
Коробки DSG – це трансмісії прямого перемикання передач, які мають спеціальну конструкцію і повністю управляються автоматикою. Особливістю таких АКПП є той факт, що коробка передач постійно тримає не тільки включену передачу, але і підготовляє наступну щабель для її оперативного включення. Це дозволяє не тільки швидко перемикати швидкості, але і істотно скорочує можливі втрати тяги і розриви потужності.
Сконструйовані такі коробки передач були ще в тридцятих роках минулого століття, проте спочатку вони не отримали широкого поширення, що пояснюється складністю конструкції і необхідністю повністю автоматичного управління роботи таких агрегатів. Сьогодні ж DSG коробки передач отримали численні автоматичні блоки управління, які стежать за різними параметрами, оцінюють інтенсивність натискання педалі газу, швидкість автомобіля і ряд інших параметрів, у залежності від цього автоматика оптимальним чином керує роботою такої трансмісії.
Принцип роботи коробки передач
Особливістю преселективных автоматичних коробок передач DSG є той факт, що тут використовується два зчеплення, що дозволяє забезпечити можливість переключення передач без втрати потужності. Два співвісно працюючих приводу з шестерінками відповідають за включення певних парних або непарних передач, при цьому їх робота повністю керується автоматикою, що дозволяє змінювати ступені буквально частки секунди.
Перший вал виконаний порожнистим, і всередині нього розташований ще один вал, з'єднаний з двигуном багатодисковим зчепленням. На внутрішньому вторинному валу знаходиться передача заднього ходу, а також непарні 1, 3 і 5 сходинку. Відповідно, на зовнішньому або як його ще називають первинному валу встановлені шестерні, які відповідають за включення 2, 4, 6 та на окремих двигунах восьмої сходинки.
Як тільки автомобіль починає рух, внутрішній диск з непарними передачами притискається до маховика, перебуваючи при цьому в розімкнутому стані. При розгоні автомобіля блок управління коробкою DSG подає команду на виконавчий модуль підготувати до роботи другий вал і привести в робоче положення шестірню з другої передачею. Як тільки швидкість автомобіля дозволяє підключити другу сходинку, автоматика миттєво дає сигнал на її активацію і шестерня тут же приходить в рух разом із зовнішнім валом.
Серійно встановлюватися на автомобілі такі коробки DSG-типу стали в 2003 році, коли компанія Volkswagen встановила свою 6-ступінчасту трансмісію з подвійним зчепленням на автомобілі Golf. Особливістю такого агрегату був той факт, що коробка зі зчепленням перебувала в спеціальній масляній ванні, тому такі трансмісії стали називати мокрими. В подальшому німецькі фахівці презентували вже 7-ступінчасту АКПП DSG, яка працювала без такої надскладної системи змащення, а така конструкція одержала назву сухого зчеплення.
Сьогодні коробки цього типу з успіхом виготовляються більшістю автовиробників, але саме німецькі компанії досягли досконалості в їх виробництві, виготовляючи надійні, довговічні і безпроблемні в експлуатації агрегати, які за умови правильного сервісу прослужать протягом усього терміну використання автомобіля.
Переваги і недоліки
Як і будь-яка інша сучасна технологія, коробки DSG мають певні переваги і недоліки. До переваг автоматичних коробок цього типу можна віднести максимально можливий комфорт використання автомобіля, тут відсутні звичні поштовхи і стусани при перемиканні передач. Автомобілі забезпечуються чудову динаміку, що досягається за рахунок практично миттєво включення підвищених і знижених передач. У більшості сучасних коробок цього типу на перемикання передач зазвичай витрачається від 6 до 8 мілісекунд.
Вся робота такої розумної коробки передач управляється електронікою, автоматичні блоки управління можуть оптимальним чином включати підвищені та знижені передачі, що дозволяє істотно скоротити витрату палива на автомобілі. Численні проведені порівняльні тести показали, що одні і ті ж автомобілі, оснащені стандартним автоматом і преселективною DSG коробкою передач, не тільки показують кращу динаміку, але і зменшують витрату палива на 10-12%.
Якщо спочатку такі коробки передач працювали виключно в автоматичному режимі, то в подальшому з'явилася можливість імітації ручного управління. Водій отримує можливість на власний розсуд підвищувати або знижувати ступені, тому така коробка DSG, по суті, працює в режимі типтроніка. Автоматика стежить за правильністю включення ступенів, попереджаючи поломки двигуна в таких ситуаціях, коли водій на високій швидкості включає знижену передачу, що може в інших випадках призвести до перевантажень двигуна і його моментального виходу з ладу.
Ще одним безперечним перевагою коробок передач цього типу є їх зменшений вага, який може бути менше стандартних АКПП на 15%. Це дозволяє з легкістю розташовувати їх у невеликій підкапотному просторі сучасних автомобілів, знижується маса машини, що покращує розподіл ваги і дозволяє економити паливо.
До недоліків коробка DSG в першу чергу можна віднести їх високу вартість, яка на 10-15% більше, ніж у стандартних автоматичних трансмісій. З АКПП мокрого типу потрібно на регулярній основі виконувати заміну трансмісійної рідини, причому за регламентом така робота проводиться кожні 60000 кілометрів пробігу, що істотно збільшує витрати автовласника.
Коробки DSG відрізняються надійністю, однак у випадку поломок виникають певні складнощі з пошуком майстра, який взявся б за такий складний ремонт, при цьому вартість запчастин буде вище, ніж на звичайні автоматичні трансмісії.
Автовласникові необхідно також пам'ятати, що такі трансмісії вимагають звикання, у тому числі зміни стилю управління автомобілем. Вони розраховані переважно на спокійне і розмірене їзду, а ось різкі перемикання і екстрені гальмування в підлогу призводять до підвищеного навантаження на автомат. В підсумку, виникають критичні поломки, може відзначатися вібрація при рушанні, затримки в перемиканні передач, що вимагає негайного звернення в сервіс та відновлення агрегату.
Джерело: https://cartechnic.ru/
- ТОП виробників деталей гальмівної системиОдной из важнейших деталей дисковой системы торможения является сам диск. Это устройство, которое испытывает постоянное трение, но при этом должно сохранять свою форму. Изготавливаются диски из прочного и надежного металла, чтобы колодки не стирали рабочую поверхность (или делали это минимально). Важно убедиться в том, что вы покупаете качественный диск, иначе уже через полгода эксплуатации автомобиль начнет демонстрировать неприятности в эксплуатации.Повна версія статті