Як уникнути виникнення заносу автомобіля на сніговій дорозі?
Як уникнути виникнення заносу автомобіля на сніговій дорозі?
При використанні автомобіля в зимовий час року водії незмінно стикаються з заметами та іншими проблемами з керованістю транспорту. Які якісні зимові покришки ми не використовували, все ж таки забезпечити рівень зчеплення, порівнянний з літнім часом року буде просто можливо. Саме від правильності дій водія буде залежати безпека управління транспорту, тому вкрай важливо знати як правильно боротися з занесенням на снігу.
Правильна підготовка до зими
Автовласникові в першу чергу необхідно буде подбати про наявність якісних зимових покришок. Така спеціальна гума поліпшує зчеплення з дорогою, попереджаючи занос провідної осі автомобіля при розгоні, робить безпечним проходження поворотів або гальмування автомобіля. Там, де спеціальні зимові фрикційні шини будуть добре тримати машину, літня гума давно піде в ковзанні, причому усунути такий занос буде вкрай складно. Тому не слід економити на якісних покришках, встановлюйте на авто зимову гуму від добре зарекомендували себе виробників.
Більшість фахівців рекомендують автовласникам також придбати додатково ланцюги чи сітки проти ковзання, які одягаються на колеса. Постійно експлуатувати автомобіль з такими надітими ланцюгами буде неможливо, однак вони допоможуть подолати складні ділянки з накатаними і свіжим снігом. Якщо ви бачите, що попереду гірка з вкатаним снігом і ожеледицею, то простіше одягнути ланцюги проти ковзання, і з легкістю піднятися на такий небезпечний ділянку, ніж ризикувати заблокувати колеса і скотитися з гірки на некерованому автомобілі.
Як правильно керувати машиною взимку
Безпека експлуатації транспорту в зимовий час року буде прямо залежати від правильності керування транспортом. Не рідкість ситуації, коли водії в таких складних умовах і при наявності ожеледиці на дорозі з вкатаним снігом ніяк не змінювали свій стиль управління транспорту порівняно з теплою порою року. Вони продовжують перевищувати швидкісний режим, не дотримуються мінімальну дистанцію, агресивно керують транспортом, що призводить до частих заносів і небезпеку дорожньо-транспортних пригод.
Потрібно пам'ятати про те, що саме від правильності дій водія залежатиме безпека на дорозі. Слід в обов'язковому порядку дотримуватися мінімальну дистанцію до попереду автомобілів, що йдуть, не перевищувати швидкісний режим, виключити ризики і необдумані дії на дорозі. Швидкість машини має повністю відповідати характеру покриття дорожнього полотна. Якщо влітку можна їздити по асфальту 100 кілометрів на годину і більше за містом, то взимку при ожеледі і наїждженій колії на цій самій дорозі максимально можлива швидкість не буде перевищувати 70-80 кілометрів на годину.
В першу чергу водієві потрібно буде виключити різкі рухи кермом і педаллю газу. Це незмінно призводить до частих замети, особливо на слизькому покритті взимку. Слід уникати руху в повороті на нейтралі, забороняється включати передачі і газувати при вивернутому кермі. Це незмінно призводить до небезпечного скалку, скорегувати який вкрай складно. Також не зайвим буде активувати всю наявну в автомобілі автоматику, що дозволить істотно підвищити безпеку керування транспортом.
Правильні дії при заносі
Управління автомобілем при заносі машини буде відрізнятися, в залежності від типу приводу. Найскладніше взимку управляти задньопривідною машиною, яка в поворотах через збільшеної тяги на ведучих колесах часто йти в замет, який можна скорегувати виключно правильними діями. А ось повнопривідні автомобілі будуть показувати в умовах холодних морозних зим і ожеледиці на дорогах покращене зчеплення, істотно спрощуючи управління транспортом.
На передньопривідному автомобілі при появі занесення слід повернути роль в його бік і одночасно натиснути на газ. Це дозволить колесам отримати додаткове зчеплення, збільшена тяга на приводі витягне автомобіль із заносу, повністю повернувши машину під контроль водія. При цьому натискати на гальмо або різко кидати газ на передньопривідному автомобілі суворо забороняється, це призведе лише до посилення зриву задній або передній осі, і в подальшому повернути автомобіль під контроль водія по-простому не представляється можливим. У кращому випадку машина просто розвернеться і втратити швидкість, а в гіршому опиниться в заметі або на смузі зустрічного руху.
На задньопривідних автомобілях тактика при заносі дещо інша. Необхідно відпустити газ, одночасно злегка натиснувши на гальма. У тому випадку, якщо на такому автомобілі втрата керованості відбувається на узвозі і задня частина машини немов намагається обігнати передок, слід вивернути кермо в бік заносу, включити підвищену передачу і злегка додати газу. Але на рівній дорозі ні в якому разі не слід при занесенні автомобіля із заднім приводом в повороті додавати газ, так як це тільки збільшує крутний момент, водій повністю втрачає контроль над машиною, яка виявляється на смузі зустрічного руху.
На повнопривідних автомобілях правильний алгоритм дій водія аналогічний машин з переднім приводом. Необхідно злегка збільшити швидкість, одночасно вивертати кермо в бік протилежний занесенню. При правильному розподілі крутного моменту, за що відповідає механічна муфта або автоматика, машина отримає якісне зчеплення з дорогою, що дозволить швидко виправити траєкторію і буквально за кілька секунд вийти з заносу.
Довіряємо наявної автоматиці
Сьогодні на більшості сучасних автомобілів встановлені різні системи управління, які попереджують занесення, підвищуючи безпеку керування транспортом на слизькій дорозі. Такі автоматичні системи здатні швидко визначити поява заносу автомобіля, після чого сповільнюються ті чи інші колеса, а спеціальна система навіть злегка вивертає колеса, збільшуючи зчеплення з дорогою і повністю вирішуючи проблему втрати керованості. Такі сучасні системи надзвичайно ефективні, дозволяючи впоратися з занесенням машини навіть у тому випадку, якщо автовласник повністю втратив контроль при керуванні транспортом. Тому більшість фахівців рекомендують при виборі машини віддавати перевагу моделям, на яких встановлені такі системи стабілізації курсу, а в подальшому при експлуатації транспорту, ні в якому разі не відключати таку автоматику.
Підіб'ємо підсумки
Від правильних дій водія при заносі машини буде залежати успішність відновлення контролю та безпеку керування транспортом. Потрібно враховувати, що алгоритм дій буде відрізнятися в залежності від типу приводу на машині. Також не зайвим буде активувати відповідну автоматику, яка допомагає водієві в такій непростій ситуації. Численні системи стабілізації курсу і ABS дозволяють впевнено себе почувати навіть на засніженій трасі або голому льоду.
Джерело: https://cartechnic.ru/
- ТОП виробників деталей гальмівної системиОдной из важнейших деталей дисковой системы торможения является сам диск. Это устройство, которое испытывает постоянное трение, но при этом должно сохранять свою форму. Изготавливаются диски из прочного и надежного металла, чтобы колодки не стирали рабочую поверхность (или делали это минимально). Важно убедиться в том, что вы покупаете качественный диск, иначе уже через полгода эксплуатации автомобиль начнет демонстрировать неприятности в эксплуатации.Повна версія статті