Продавець auto-detali розвиває свій бізнес на Prom.ua 3 роки.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Кошик
292 відгуків
Магазин автозапчастей

Слід «боятися» турбомоторів?

Слід «боятися» турбомоторів?

Слід «боятися» турбомоторів?

Слід «боятися» турбомоторів?

Великою популярністю сьогодні користуються автомобілі, оснащені турбованими двигунами, які одночасно відрізняються хорошими динамічними показниками і прекрасною паливної економічністю. Існує думка, що турбомотори не настільки надійні, а їх експлуатація істотно утруднена. Чи потрібно боятися турбомоторів або це перспективна технологія, яка робить наші машини краще і економніше.

Слід «боятися» турбомоторів?

Особливості технології

Якщо спочатку двигуни автомобіля виконувалися в атмосферному варіанті, то в подальшому вони отримали невеликі турбіни нагнітачі, які забезпечували істотне поліпшення динамічних характеристик. Така турбіна розкручувалася вихлопними газами, після чого під високим тиском задувала в мотор свіже повітря, необхідний для роботи агрегату. У підсумку з невеликого за своїм обсягом двигуна вдавалося отримати на 20 - 30% більше потужності, ніж із атмосферних варіантів моторів.

Сучасні турбомотори мають невеликий літраж, що дещо спрощує установку двигуна в підкапотному просторі. Такий мотор за рахунок меншого робочого об'єму буде відрізнятися поліпшеними екологічними характеристиками, при цьому він споживає менше палива, забезпечуючи автомобілю необхідну динаміку.

Якщо спочатку більшість автовиробників зі скепсисом ставилися до турбодвигателям, встановлюючи на своїх автомобілях виключно атмосферні мотори, то в подальшому такі силові агрегати з примусовим наддувом отримали все більшого поширення на ринку. Сьогодні багато великих автовиробники навіть не встановлюють на свої моделі атмосферні мотори, займаючись лише виробництвом турбоагрегатів.

В Європі, де сьогодні діють жорсткі екологічні норми, тому тільки турбовані силові агрегати можуть встановлюватися на нових сучасних автомобілях. Атмосферні двигуни поступово сходять з авансцени, поступаючись місцем надійним невеликим за своїм обсягом агрегатів з нагнітачем.

Втім, такі силові агрегати і вся технологія в цілому не позбавлені певних недоліків. У першу чергу це стосується навантаженості двигуна. Такі двигуни, як правило, высокооборотистые, відповідно з'являються певні складнощі зі змазкою двигуна, що працює під максимальним навантаженням. Також з'являються певні проблеми з охолодженням турбіни, що в цілому підвищує температурне навантаження на двигун, і як результат закоксованное в каналах масло і проблеми з маслос'емних ковпачками.

Турбовані двигуни: за і проти

Проблеми надійності

В недалекому минулому, коли на іномарки встановлювалися виключно атмосферні двигуни, ресурс таких силових агрегатів становив 300 – 500 тисяч кілометрів пробігу і більше. Сьогодні ж, коли на машини встановлюють переважно турбомотори, моторесурс двигунів істотно знизився. Рідко який автомобіль пробігає 200 – 300 тисяч без капітального ремонту. Втім, пояснити таке зниження надійності двигунів одним лише використанням турбонаддува було б неправильним. Потрібно розглядати цю проблему комплексно, саме з причини масового впровадження автоматики і загального падіння надійності силових агрегатів автомобілі швидко виходять з ладу, вимагаючи відповідного обслуговування і ремонту.

До особливостей експлуатації двигунів, оснащених турбонаддувом, можна віднести підвищені вимоги до сервісного обслуговування агрегату. Якщо прості атмосферні двигуни можна заливати напівсинтетичне масло, причому така процедура виконується кожні 10 - 15 тисяч кілометрів пробігу, то турбоагрегат потребує використання виключно дорогої синтетики. Причому в ідеалі зміну масла слід виконувати кожні 8000 кілометрів пробігу. У підсумку істотно збільшуються витрати автовласника на обслуговування техніки.

Проблеми надійності

Динаміка і паливна економічність

Для багатьох автовласників основним чинником вибору тієї чи іншої машини буде її потужність, динаміка і паливна економічність. В цьому плані турбомотори виглядають краще, ніж їх атмосферні побратими. Зменшення робочого об'єму дозволяє істотно скоротити показники витрати палива. При порівнянної потужності такі агрегати можуть споживати на 2-3 літра палива менше на сотню кілометрів пробігу, при цьому автомобіль буде мати відмінні характеристики потужності.

При однаковому обсязі турбомотор буде видавати на 20 - 30% потужності більше, відповідно і динаміка такого автомобіля буде на високому рівні. Необхідно лише враховувати, що максимум своєї потужності такий мотор видає на високих обертах, тоді як атмосферні движки тягнуть з самого низу. Тут слід також враховувати так звану турбояму - це провал потужності двигуна, який зазначається на низьких обертах до моменту включення нагнітача в роботу. Втім, в останні роки на сучасних силових агрегатах проблему турбоями вдалося практично повністю вирішити, що кілька покращує експлуатаційні характеристики таких автомобілів.

Динаміка і паливна економічність

Проблеми з експлуатацією турбованих двигунів

В минулому дійсно існували певні складнощі з експлуатацією автомобілів, на яких встановлені турбодвигуни. Необхідно було відповідним чином глушити мотор, вичікуючи кілька хвилин після завершення поїздки. Це не додавало зручності використання транспорту. Автовласники, які нехтували такими рекомендаціями виробників автомобілів, могли зіткнутися в подальшому за необхідністю дорогого ремонту двигуна, який погано охолоджувався, а турбіна в якому вийшла з ладу.

Сьогодні ж у більшості сучасних турбомоторів повністю вирішені проблеми з охолодженням і мастилом, тому відсутні які-небудь особливості в їх експлуатації. Необхідність встановлення спеціальних сигналізацій, які не глушать двигун деякий час після зупинки машини, повністю відпала. Використання такого автомобіля не буде відрізнятися від стандартних атмосферних двигунів.

Проблеми з експлуатацією турбованих двигунів

Висновки

В останні роки відзначається тенденція до витіснення турбомоторами атмосферних силових агрегатів. Пояснюється це як екологічними нормами, так і відмінними експлуатаційними характеристиками. Такі мотори відрізняються паливною економічністю, мають високу потужність, яка знімається з невеликого за об'ємом двигуна. Однак необхідно враховувати вимогливість таких силових агрегатів до якості бензину і сервісу, а також певні проблеми з надійністю двигунів.

Джерело: https://cartechnic.ru/

Інші статті