Чи можна керувати машиною взимку на літній гумі?
Чи можна керувати машиною взимку на літній гумі?
З настанням холодної пори року багато автомобілісти замислюються про те, чи можна їздити на машині взимку на літніх шинах. Дійсно, вартість таких покришок може бути досить висока, тому багато автовласників в цілях економії відмовляються від їх покупки, експлуатуючи машину на всесезонній або літній гумі. Поговоримо детальніше про те, як їздити взимку на літній гумі.
Поради досвідчених товаришів
Будь-який автомобіліст зі стажем дасть єдино правильну пораду кожному водієві як правильно їздити взимку на літній гумі, а саме не їздити взимку на таких покришках. Це раніше ще в радянські часи вибір був істотно обмежений, у підсумку нам доводилося використовувати на машинах виключно літню гуму. Все це призводило до серйозної небезпеки дорожньо-транспортних пригод, кількість яких незмінне зростала з настанням холодів.
Сьогодні ж із зростанням швидкісних можливостей сучасних автомобілів використовувати машини на літній гумі в зимовий час року стає просто небезпечно. Тим більше, що з'явилися якісні покришки, які мають склад гумового компаунда і малюнок протектора, який повністю оптимізований для літньої спеки або холодного асфальту взимку.
Якісні зимові покришки зможуть забезпечити відмінне зчеплення на ожеледиці та снігового мокрою каші. При цьому така гума відрізняється підвищеною міцністю і зносостійкістю, тому вона не стирається, тривалий час зберігаючи свої експлуатаційні характеристики.
Автовласникам, які планують використовувати автомобіль в зимовий період на літній гумі, необхідно пам'ятати про те, що у відповідності з останніми змінами до ПДР, зимова гума обов'язкова. Причому, якщо у винуватця ДТП або навіть постраждалої в аварії боку на машині виявляться взимку літні шини, це є обтяжуючою обставиною, а страхова компанія має право відмовити у виплаті відшкодування, так як машина за своїм технічним станом не повинна була знаходиться на дорозі.
Безпечне керування автомобілем
І все ж з ряду причин ми можемо опинитися в такій ситуації, коли наша машина взута в літні колеса, а на дорогах сніг або ожеледь. Звичайно, ситуація не з приємних. Однак панікувати і викликати евакуатор в такому випадку все ж не варто. Дістатися до шиномонтажу, будинку або гаража можна своїм ходом потрібно лише дотримуватися обережності і дотримуватися найпростіших правил керування автомобілем.
Взимку на літніх шинах необхідно в першу дотримувати швидкісний режим. Керованість на таких покришках істотно погіршується, причому із зростанням швидкості з'являється недостатня обертальність і, врешті-решт, автомобіль виявляється в кюветі. Саме тому дотримання швидкісного режиму стане запорукою безпечного керування транспортом.
Автовласнику потрібно також пам'ятати про те, що на слизькій дорозі значно збільшується гальмівний шлях, відповідно потрібно пам'ятати про мінімальної дистанції до попереду автомобіля, що йде. Якщо влітку безпечну відстань при швидкості 60 кілометрів на годину становить близько 40 метрів, то взимку потрібно тримати дистанцію мінімум у сто метрів. Це дозволить впевнено зупинити машину навіть у тому випадку, якщо на авто є літні покришки, а під колесами снігова каша або голий лід.
Вкрай важливо навчитися правильно використовувати механічні коробки передач. Справа в тому, що різке збільшення тяги на ведучих колесах, що відмічається при включенні передачі, часто призводить до зриву автомобіля в занос. А наявність на авто літньої гуми зводить шанси зловити машину при такому зриві практично до нуля. На коробці механіці не слід входити в поворот на нейтралі, так як скоригувати занесення в цьому випадку буде неможливо. Також перемикати передачі з вивернутими колесами не рекомендується, так як саме в цей момент і відбувається занос автомобіля.
Якщо машина все ж пішла в замет, то ні в якому разі не слід натискати на педаль гальма. Цим ми не тільки не погасимо занос, але і посилимо його, в результаті нас чекає виїзд на зустрічну або подорож у кювет. Щоб погасити занос необхідно різко вивернути кермо в бік протилежний занесенню і на передньопривідному автомобілі навпаки натиснути на газ. Це дозволить переднім ведучим колесам витягнути машину, яка повністю повернеться під керування водія.
Необхідно вкрай обережно форсувати засніжені гори, на яких часто утворюється полій. Якщо на шипованной гумі ми можемо з легкістю подолати такий підйом, то на слизькій літній гумі завжди доводиться ризикувати. Водієві необхідно повністю виключити будь-які пробуксовки і прискорення при формуванні гірки. В ідеалі необхідно буде вибрати траєкторію, відмінну від накатаній смуги. Так ти будемо рухатися по снігу, а не з відполірованого льоду.
Покладаємося на електроніку
Сьогодні багато сучасні автомобілі оснащуються різними автоматичними системами, основне призначення яких – це підвищення безпеки управління транспортом. Це не тільки АБС, але і системи стабілізації курсу, контроль тяги, підсилювач гальмування і екстрена система зупинки машини. Якщо влітку можна відключити такі опції і покладатися на майстерність водія, то взимку краще всього активувати всю автоматику, що дозволить впевнено почувати себе навіть з літніми покришками.
Современные авто также оснащаются специальными электронными системами помощи на спуске и при подъёме в гору. Это незаменимые опции для каждого автомобиля. Они окажутся незаменимы не только при преодолении лесной заснеженной дороги, но и при повседневной эксплуатации машины, в особенности если авто оказалось на неподходящих летних покрышках.
Как выбраться из снежного плена
Як би акуратно ми не експлуатували машину на літній і навіть спеціальної зимовій гумі завжди існує ризик засісти в глибокому снігу. І саме від правильності дій водія залежатиме, чи зможе він вибратися з такої пастки або доведеться викликати евакуатор і оплачувати дорогі послуги допомоги на дорозі.
Ни в коем случае не следует газовать, пытаясь раскачать машину и выбраться из сугроба. Так мы только раскатываем наледь и в последующем колеса будут скользить по льду и утрамбованному снегу. Автовладельцу нужно будет спустить колеса до отметки в 1.5 атмосфер. Такая спущенная резина отличается лучшей проходимостью и аккуратно действуя рулём можно будет выехать из сугроба. Не забудьте только сразу же накачать колеса, так как длительная поездка на спущенной резине приведет к повреждению протектора.
Також можна підкласти під ведучі колеса гумові килимки, картонки або тонкі гілки. Це покращує зчеплення, дозволяючи самостійно вибратися з глибокого снігу. Можна одночасно поддомкратити колеса, накидати під них гілля для поліпшення зчеплення, спустити шини, і ви гарантовано зможете вирішити наявні проблеми.
Джерело: https://cartechnic.ru/
- ТОП виробників деталей гальмівної системиОдной из важнейших деталей дисковой системы торможения является сам диск. Это устройство, которое испытывает постоянное трение, но при этом должно сохранять свою форму. Изготавливаются диски из прочного и надежного металла, чтобы колодки не стирали рабочую поверхность (или делали это минимально). Важно убедиться в том, что вы покупаете качественный диск, иначе уже через полгода эксплуатации автомобиль начнет демонстрировать неприятности в эксплуатации.Повна версія статті