Як правильно вручну перемикати передачі на коробці «автомат»?
Як правильно вручну перемикати передачі на коробці «автомат»?
Автоматичні коробки передач з'явилися ще в другій половині минулого століття, проте спочатку такі трансмісії мали лише 2-3 ступеня, при цьому водій примусово не міг вибрати передачу, на якій працював двигун. Лише в дев'яностих роках з'явилися перші АКПП, які мали додаткові функції імітації ручного управління коробкою. Саме про особливості використання такого ручного режиму у коробки автомат ми і поговоримо в цій статті.
Автомати з ручним управлінням
Вперше конструкцію автоматичних коробок передач з можливістю ручного управління стала використовувати німецька компанія Porsche, в якій такі АКПП називали Тіптронік. В подальшому ця назва прижилася, тому навіть сьогодні багато такі автомати з функцією ручного зміни швидкостей називають типтрониками.
Керуюча електроніка у таких коробок тіптронік стежить за різними параметрами роботи двигуна, в тому числі аналізуються обороти мотора. Якщо водій занадто довго тримає мотор на високих оборотах, то автоматика все ж примусово переводить коробку на вищий щабель, що попереджає тим самим критичні поломки двигуна.
Все ж такий ручний режим повноцінним назвати не можна, так як автоматика, якщо довго тримати мотор на високих обертах, сама приймає рішення про активацію вищої передачі. Але при цьому водій має можливість краще реалізовувати потужність двигуна, він сам вибирає конкретну передачу, що дозволяє впевнено почувати себе за кермом, особливо при їзді по пересіченій місцевості.
Особливості перемикання передач
Механічним способом ступені на автоматі можуть перемикатися з допомогою селектора, який для активації ручного режиму зсовують ліворуч до Драйві, після чого переміщенням селектора вгору або вниз можна підвищувати або знижувати поточні передачі. На спортивних автомобілях сьогодні також є на кермі спеціальні підкермові пелюстки, якими можна перемикати передачі, при цьому не потрібно які-небудь маніпуляції з селектором коробки.
Керування автомобілем
Керування автомобілем з такою коробкою тіптронік не представляє якої-небудь особливої складності. По суті, все, що потрібно зробити водієві, це завести машину, вичавити педаль гальма, натиснути на селекторі спеціальну кнопку, яка розблоковує коробку, після чого активувати режим Drive і почати рух. Вже в русі селектор можна зрушити вліво, перевівши коробку в режим Manual.
Зазвичай після активації такого ручного режиму на приладовій панелі в невеликому віконці дисплея загоряється цифра з поточною швидкістю коробки автомат. Далі рухаючи селектор вгору або вниз, водій може підвищувати ступені або знижувати їх для кращої реалізації динамічних характеристик двигуна. При цьому автоматика постійно стежить за показниками оборотів двигуна і поточною швидкістю, що виключає перевантаження двигуна навіть при неправильному виборі швидкості.
Вручну перемикати передачі на автоматі часто потрібно в тому випадку, коли потрібно оперативно прискоритися і виконати швидкий обгін. Все, що потрібно зробити в подібному випадку водієві, це перевести коробку в ручний режим і знизити швидкість на один щабель, що відразу ж підніме обороти, а машина почне різко і швидко прискорюватися. Зазвичай, як тільки такий обгін завершено, трансмісію повертають у режимі Драйв, після чого обороти тут же падають до оптимальних для тієї чи іншої швидкості.
Також часто потрібно активувати ручний режим на автоматі взимку, що дозволяє водієві уникнути пробуксовки в глибокому снігу, накатаній колії або при рушанні з місця на ожеледі. Раніше подібне на звичайних автоматах являло велику складність, а з появою типтроников керування автомобілем істотно спростилося.
Підіб'ємо підсумки
Сьогодні більшість автоматичних коробок передач має ручний режим, що дозволяє водієві за своїм бажанням вибирати швидкість коробки передач. Найчастіше такий ручний режим коробки використовують при необхідності різкого прискорення або ж при старті взимку з глибокого снігу і на слизькій поверхні. При цьому автоматика стежить за всіма параметрами роботи трансмісії, попереджаючи її вихід з ладу навіть при неправильній активації тих чи інших ступенів в АКПП.
Джерело: https://cartechnic.ru/
- ТОП виробників деталей гальмівної системиОдной из важнейших деталей дисковой системы торможения является сам диск. Это устройство, которое испытывает постоянное трение, но при этом должно сохранять свою форму. Изготавливаются диски из прочного и надежного металла, чтобы колодки не стирали рабочую поверхность (или делали это минимально). Важно убедиться в том, что вы покупаете качественный диск, иначе уже через полгода эксплуатации автомобиль начнет демонстрировать неприятности в эксплуатации.Повна версія статті