Як правильно експлуатувати машину з турбованим двигуном?
Як правильно експлуатувати машину з турбованим двигуном?
Турбовані двигуни з кожним роком користуються все більшою популярністю, багато автовиробників навіть відмовляються від класичних атмосферних моторів на користь таких потужних і екологічних наддувних силових агрегатів. При цьому експлуатації таких турбірованних моторів має свої певні особливості, знання яких дозволить уникнути критичних несправностей силового агрегату. Поговоримо детальніше про п'яти важливих правил при експлуатації турбованих двигунів.
Дотримуйтесь рекомендацій автовиробника
Автовласникові необхідно буде вивчити інструкцію до автомобіля, де чітко вказується яке масло потрібно використовувати і на яких пробігах його рекомендується міняти. Такий правильний вибір масла стане одним з обов'язкових умов безпроблемної експлуатації турбіни, яка буде якісно змазуватися, а, отже, попереджається її передчасний знос.
Особливість експлуатації таких двигунів полягає в тому, що турбіна змащується маслом із загальної масляної системи. Відповідно, використовується масло повинне забезпечувати не тільки правильну роботу мотора, але і самої турбіни. В обов'язковому порядку потрібно міняти масляні і повітряні фільтри, очищати вентиляцію картера, перевіряти систему охолодження, не допускати втрату герметичності впускного клапана.
Прогрівання холодного двигуна
Сьогодні багато автовласників, щоб не витрачати дарма час, не прогрівають двигун після тривалої стоянки, що здатне призвести до суттєвих проблем у мотора, його передчасного зносу і виходу з ладу турбонаддуву. Потрібно пам'ятати про те, що наявні теплові зазори розраховані на роботу в умовах прогрітого двигуна, тому навіть короткочасна робота на холодному маслі незмінно призведе до проблем з турбіною.
Не потрібно відразу глушити двигун
Турбіна під час роботи розжарюється, тому, якщо відразу ж після поїздки заглушити двигун, це призведе до нерівномірного охолодження металевих елементів, з'являються проблеми з підшипниками ковзання і валом турбіни. З-за таких високих температур усередині турбіни починає закоксовываться масло, в кінцевому рахунку, турбіна погано охолоджується і змащується, що і призводить до її критичним поломок. Саме тому навіть після короткочасної поїздки, приїхавши на місце призначення, не слід відразу ж глушити двигун, а дати мотору трохи попрацювати, і лише після цього, охолодивши всі розпечені вузли, глушити мотор.
Уникайте тривалого простою двигуна
При експлуатації будь-якого автомобіля візьміть собі за правило, що машина повинна їздити, а мотор працювати. Не слід залишати без руху автомобіль на тижні і місяці, це призводить до проблем з прокладками, через які починає сочитися масло. Також слід уникати тривалої роботи на холостих обертах, що призводить до спінювання масла, утворюється велика кількість сажі, яка забиває підшипники ковзання турбіни і виводить з ладу наддув.
Не розкручуйте до максимуму холодний двигун
Типовою помилкою багатьох автовласників є розкручування двигуна до червоної зони тахометра тільки почавши поїздку на автомобілі. На такому ледь прогрітому моторі, якщо його розкручують до червоної зони тахометра, суттєво погіршується змащення турбіни, вона починає працювати посуху, що, в кінцевому рахунку, призводить до критичних несправностей, а часто такий зношений турбонаддув зовсім доводиться міняти.
Підіб'ємо підсумки
Експлуатація автомобілів з турбонаддувом має свої певні особливості, зокрема, слід вивчити рекомендації автовиробника, використовувати якісне масло і своєчасно його міняти, обов'язково прогрівати мотор, уникати тривалої роботи на холостих обертах. Не слід розкручувати до максимуму холодний мотор, а після навіть короткочасної поїздки, приїхавши на місце призначення, дати двигуну трохи попрацювати, щоб охолодити двигун і турбіну.
Джерело: https://cartechnic.ru/
- ТОП виробників деталей гальмівної системиОдной из важнейших деталей дисковой системы торможения является сам диск. Это устройство, которое испытывает постоянное трение, но при этом должно сохранять свою форму. Изготавливаются диски из прочного и надежного металла, чтобы колодки не стирали рабочую поверхность (или делали это минимально). Важно убедиться в том, что вы покупаете качественный диск, иначе уже через полгода эксплуатации автомобиль начнет демонстрировать неприятности в эксплуатации.Повна версія статті